4/5: Tabor - Praag (129 km, 1400 hm)

4 mei 2023 - Praag, Tsjechië

Vroeg wakker want onder mijn slaapkamer raam werd om 6 uur voorbereidingen getroffen voor wegwerkzaamheden, dwz er werd veel Tsjechische gepraat. In de winkel beneden van het Konstanz Haus (uit begin 1500!) Kon je ontbijten. Dus om 8 uur zat ik al op de fiets, beetje extra tijd kan geen kwaad op deze rit. Buiten was het fris (ca 10°C) maar een strak blauwe hemel: komt de kerk van Tabor toch wat beter uit:

DSCN4184

De route vandaag was door glooiend landschap met veel dorpjes die of op de heuvel liggen of beneden aan een stroompje, dus veel hoogtemeters. Ook 3 heuvels over om bij Praag te komen.

Screenshot_20230504-213436

Onderweg nog koffie met een soort moorkop gescoord en ander dorpje op bankje in zonnetje broodje kaas gegeten. Tegen 11 uur konden eindelijk beenstukken en windstopper uit.

Wel mooie stillevens onderweg:

DSCN4185

Dan eindelijk Praag, maar dan ben je gewoon 1.5 uur aan het fietsen om van zuidoosten naar de rivier de Moldau te komen. Het was wel een survival tocht, deels Mio navigatie aanwijzingen (geen gps tussen flats), kompas, en aanbevolen fietsroute bordjes, maar vooral Amsterdamse brutaliteit door het verkeer. Binnenstad is super druk met toeristen dus slalommend er tussen door. Om 17:05 sta ik dan toch bij receptie van hotel.

Prima kamer, douchen (heerlijk na zo'n lange rit), even nog broodje en appel, en dan op de fiets naar station. De route was mij nu deels bekend. De trein van Jan Pieter was slechts 10 min te laat aan op platform 5. Met de fietsen via trap en roltrap naar buiten en in centrum wat gedronken en gegeten. De afspraak om elkaar 4 mei hier in Praag te ontmoeten is gelukt!

DSCN4188

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Pieter Duhen:
    Leuk je weer te zien 😁
  2. Gina:
    4 mei 2023
    Lekker vroeg fietsen. En leuk dat je nu met Jan Pieter verder fietst. Heerlijk die motorkop.
    Veel plezier samen.
    Liefs Gina
  3. Gina:
    Ik bedoel moorkop
  4. Ronald Andrea:
    6 mei 2023
    Nou ik vond dat wel goed gevonden, want de moorkop is brandstof voor de motor!
  5. Karin:
    5 mei 2023
    Geniet van de mooie stad Praag vandaag en dan gezellig met z'n tweetjes weer terug naar Nederland
  6. Ronald Andrea:
    6 mei 2023
    Genoten van de highlights van Praag tussen de vele toeristen. Burcht, klok en brug en trammetjes. Maar na 1 dag blij weer op de fiets.