11/5 dag 12: Ohé en Laak - Nijmegen - huis (170 km, 230 hm)

11 mei 2022 - IJsselstein, Nederland

Prima B&B in Ohé en Laak. Aanrader.

DSCN3984

Na een vers ontbijt, stap ik om 8:40 op de fiets verder op de Maas route. Fiets afstand is te ver voor 1 dag, dus maar eens zien hoe het gaat. De route is mooi toeristisch, maar elk dorp en veer over de Maas heeft zich in de route laten opnemen. Dus fiets je 100 km en dan zit je nog in Limburg. Wel mooie plaatjes vanaf de pont.

DSCN3986

DSCN3987

DSCN3990

In Vierlingsbeek bedenk ik dat Gennep een prima plek zou kunnen voor overnachting. Maar na 120 km is er geen b&b beschikbaar en ook de hotels zijn vol. Ook booking bracht geen uitkomst. Dan maar door naar Cuijk. Vd Valk heeft altijd plek (quote veerschipper)! Nou niet dus, vol. Het gaat blijkbaar niet zo slecht met Nederland...... Dan maar door naar Nijmegen. Onderweg ook geen hotel gezien en bij station Nijmegen vroeg men de hoofdprijs. Toen dacht ik: ik pak wat te eten (19 uur ondertussen) en neem de trein naar Utrecht.

Uitstappen in Driebergen met fiets is stuk handiger dan Utrecht, maar dan wel 20 km naar huis. Ach, na 150 km kan dat ook wel.

DSCN3991

Net voor de regen druppels rol ik om 20:45 de vertrouwde weegbree in.

Zo is er een einde gekomen aan dit fiets avontuur. Ik moet het nog optellen maar zal ca 1300 km afstand zijn geweest. Uiteindelijk zijn het 1470 km geworden en 7800 hm. Oeffff.

Dank voor al jullie reacties en medeleven. Ik spreek jullie snel weer. Nu even met de beentjes omhoog.

1. Karin:
    12 mei 2022
    Fijn dat je weer veilig bent aangekomen in ons mooie Ijsselstein.
    Lekker uitrusten en vast weer nieuwe fietsplannen maken.☺