13/5: Wehren - Paderborn (58 km, 420 hm)

13 mei 2023 - Paderborn, Duitsland

We zijn gisteren in een groots Landhaus terecht gekomen in dorpje Wehren. Zomaar aan het einde van weggetje heeft een heel gezin met 4 kinderen die allemaal actief deelnemen dit avontuur gestart. En de kamer was prima en avondeten super.

DSCN4230

Bier werd door 5 jarige dochter gebracht, ontbijt werd begeleid door oudere broers, een echt familiebedrijf. Verrassend dat er nog 2 andere nl stellen in hotel waren. Ontbijt was zeer uitgebreid. Kortom met volle buik op weg naar Paderborn. De zon staat te branden. Het ritje is 58 km en gaat door dal van diemel en alte au.

Onderweg nog een bijzonder oud vakwerkhuis van meneer spieker in Attlen:

DSCN4231

Aan de Hoofdstraat was nog een supermarkt met bakker dus aan de koffie. Bij overgang van rivier moest een stevige heuvel over:

Screenshot_20230513-184916

Al spoedig bereikte we Paderborn en om 14 uur konden we het appartement in. Hele huis is als Airbnb verdeeld met kamers, keuken en badkamers. De middag rondgekeken in stad Paderborn, niet echt bijzonder maar wel gezellig druk in de lokale koopgoot.

Een mooi raadhuis:

DSCN4232

Wel een paar kerken vlak bij elkaar. Hier de Dom:

DSCN4233

Na een maaltijd salade weer naar apartement gelopen. Mijn benen vonden het wel lekker na 2*7 dagen fietsen even iets minder te moeten doen. Maar morgen gaat het weer verder.