Etappe 2: Loenen - Stadlohn (105 km, 145 hm)

29 april 2024 - Stadtlohn, Duitsland

Om 7:45 ging Jasper 's wekker en brak er een nieuwe dag aan. De zon schijnt en wat blauwe plekken in de lucht. Eerst maar wassen en aankleden voor het ontbijt. Wel handig dat ik beetje de weg ken in de keuken tgv oppas dagen. Muesli met joghurt en banaan. Joost was al op en zat wat te werken aan studie opdracht. Maar al snel was ook Sanne met Tamar beneden. Gelijk iedereen weer een gulle glimlach uitdelen. Grote pret aan de ontbijttafel. We kunnen relaxen vertrekken want de pont van Brummen naar Bronkhorst vaart vanaf 10 uur maar ja wegkomen valt niet mee.

IMG-20240428-WA0052

Ook nog Jasper's tassen verder naar achteren gesteld zodat zijn hakken van de schoenen niet tegen de tassen tikken. Om 9:20 rijden we door het hek na een laatste check van nieuwe schaapjes met lammeren in de voorweide (ja ze staan in stal).

Eerst 6 km terug naar de route in laag Soeren. Al rap koersen we op de pont af. Hier langs de IJssel waait het stevig uit het zuiden. Pont komt spoedig via kabel naar onze kant en we zijn niet de enigen. Even in het oude Bronkhorst kijken en sneuvelen voor een bakkie koffie op terras in de zon.

Dan via veel bos fietspaden naar Vorden. Eindeloos groen hier in de Achterhoek en veel weilanden met bossages. Helaas af en toe pal tegenwind en dan is het flink stampen op de pedalen. Met het zadel iets naar voren lijkt Jasper effectiever te kunnen trappen en zijn knieën te ontlasten.

IMG-20240428-WA0045

Om 14 uur lunchtijd in Geesteren vlakbij de kerk op terras in de zon. Het begint warm te worden dus windstoppers kunnen uit. Jasper neemt mosterd soep en ik een kindermenu voor volwassenen: groenten, kroket en aardappels en friet (gelijk ook voor Jasper). Gaat er wel in en kunnen we wel gebruiken voor de resterende 40 km.

Bij het passeren van de grens nog een foto om daarna door een groot natuurgebied te fietsen (met de wind in de rug).

IMG-20240428-WA0024

De route gaat door stadspark van Vreden met mooie waterval. Dwars door centrum heen en dan door naar Stadlohn.

IMG-20240428-WA0031

Nemen nog onhandige afsteker bedacht door Mio, maar die eindigt in de bramen struiken op het weiland. Om half zes vinden we het Pension City net buiten het centrum. Na een doe het zelf in-check krijgen we kamer 6 en sleutel uit machine. Fietsen kunnen in Fahrrad Raum. Prima kamer en heerlijke douche na een rit van 101 km.

IMG_20240428_203627_MP

Een kort loopje door centrum om de vele restaurants te zien en belanden via goede reviews bij Italiaan. Daar is het gezellig druk daar waar bij andere restaurants veel leeg was. Een goed voorteken want het eten was prima (tortellini en lasagne). Voorafje en proosten met Weizen

IMG-20240428-WA0001IMG_20240428_192029_MP

P.S. gisteravond grote schrik bij het schrijven van dit verslag want alle verhalen bleken onbereikbaar op reis logger. Dit bleek een server storing te zijn geweest en nu werkt het weer. Het belooft een mooie dag te worden: op naar Münster.

1. Gina:
    29 april 2024
    Wat een mooi gebied en mooie foto's. Fijn dat jullie wind mee hebben. Goede reis verder.
    Liefs Gina
  2. Henk Lichtenbeld:
    29 april 2024
    Jullie fietsen door hele mooie gebieden. De reis loopt voorspoedig. Hopelijk blijft dat zo!
    Goede reis en genieten maar.
  3. Jan Pieter Duhen:
    29 april 2024
    Gaat goed! Veel plezier en tot zondag!
  4. Brendan:
    Lekker bezig heren!