16/5: Haldern (Rees) - Renkum (84 km, 240 hm)

16 mei 2023 - Renkum, Nederland

Hoewel het hotel geen eigenaar had gisteren middag, blijkt er vanochtend een prima ontbijtje gemaakt te zijn. Toen ik wakker werd scheen de zon volop in de kamer. Maar al snel na vertrek schoven dikke wolken voor het stralende zonnetje. Over dijk van de Rijn en deels binnenwegen speren we richting Emmerich. Je kunt merken dat we richting Nederland komen want de wind buldert over het land. Gelukkig neemt Jan Pieter de kop.

IMG-20230516-WA0013

Rond half elf schuiven we een lege wandelpromenade op in Emmerich am Rhein. Gelukkig ter 1 open waar de koffie met lekkere taart ons prima smaakt. Het verblijf wordt wat verlengd want plots regent het pijpenstelen. Gekke uitdrukking eigenlijk. Bij de laatste druppels fietsen we weer verder. Dan eerst de grens (zonder bord):

IMG-20230516-WA0006

En dan al spoedig het officiële einde van de tocht naar/van Praag: pontje richting Millingen. Hoewel we die niet nemen komt ie zowaar net aanvaren.

IMG-20230516-WA0004

Dan gaat het via lf3 en 4 over de dijk met flinke tegenwind (dank jp voor het kopwerk) naar Arnhem en later door naar Renkum via diverse heuvels. Het huis van jp is voor vannacht de slaapplek. Het weerzien met Mieke is een mooi eind van de tocht vanuit Praag. Morgen fietsen we door naar IJsselstein en ben ook ik thuis.

Subtotaal: 1185 km Praag - Renkum.

Totaal: 796 km Neustift - Praag.

Goede nieuws: woensdagavond gewoon weer spinning geven met mooie verhalen!

1. Gina:
    16 mei 2023
    Lekker dat het ontbijt klaar staat. En straks welkom thuis.
    Liefs Gina
  2. Martine:
    17 mei 2023
    Nogmaals welkom terug in Nederland en dank je wel voor de verhalen!