14/5: Paderborn - Werne (103 km, 250 hm)

14 mei 2023 - Werne, Duitsland

De nacht was iets korter want we hebben gisteravond op bed met drankje en zak Doritos naar het songfestival gekeken. Maar niet op de uitslag gewacht, die lazen we bij het ontbijt buiten op ons terras: Zweden. De zon doet al flink zijn best en we eten de gisteren gekochte broodjes met jam en kaas. Dan alles inpakken en de vaat doen en appartement schoon achterlaten. We sjezen de heuvel af en crossen door stil Paderborn centrum. Reeds na 20 km komen we door delbruck en daar zijn al enkele terrassen open, dus de omissie van koffie bij ontbijt goedgemaakt. Via weggetjes door landerijen en stukken bos zon we al snel in lippstadt, juist ja gelegen aan de Lippe. Ook hier koffie! Nogal druk vanwege moederdag onbeperkt ontbijt buffet actie:

DSCN4234lippstadt

Mooie rustige groene stad, wel contrast met Paderborn. Onderweg nog enkele burchten en kastelen:

DSCN4236

Aangezien de omgeving best vlak is schieten de km onder onze wielen door. Bij een leuke route variant komen we nog een nl stel tegen die nog helemaal naar Praag gaan. In het natuurgebied moeten we ook een pontje bedienen over de Lippe:

DSCN4239jp in actie

Spoedig rollen we Hamm in en alweer tijd voor een drankje en/of ijsje. Binnenstad was niet veel bijzonders: kerk op marktplaats:

DSCN4240

We besluiten nog om 10 km verder te fietsen en boeken alvast het hotel in Werne (Stockum). Het ligt redelijk aan de route en we zijn er al voor 16 uur. We zijn de enige gasten voor vandaag. Eten is dichtbij en op loopafstand.

Morgen richting Wesel en de Rijn. Nederland is in zicht.  Hopelijk hebben alle moeders een leuke dag gehad, het weer was prachtig. Wel te rusten.

1. Anita:
    15 mei 2023
    Even de kaart bekeken maar dat gaat inderdaad rapido met Nederland in zicht. Veel plezier nog!
  2. Ronald Andrea:
    15 mei 2023
    Nog maar 30 km morgenochtend tot de Rijn bij Lobith binnen komt. Dank voor je support.
  3. Tonny:
    15 mei 2023
    Elke avond lees ik met veel plezier het reisverslag. Het gaat nu in rap tempo naar de Nederlandse grens. Het weer wordt ook beter hier en goed om naar huis te fietsen. Succes en veel plezier.
  4. Ronald Andrea:
    15 mei 2023
    Trouwe fan! Leuk om mijn reiservaring te delen en misschien anderen te inspireren.