28/4: Eerste etappe (regen): Neustift - Kufstein (116 km, 230 hm)

28 april 2023 - Kufstein, Oostenrijk

Na een bergwandeling gisteren in zonnig, half bewolkt weer zijn vandaag de beruchte Oostenrijkse hemelsluizen geopend. Reeds om 7 uur begon het al te miezeren en hingen de wolken tegen de bergen. Nou was het voorspeld dus ik was er op voorbereid. Na kort ontbijtje met 2 bolletjes, nam ik om 8 uur afscheid van Hannie, Jeroen en rest van familie. Zij gaan dagje Innsbruck doen en zaterdag naar huis 🏠. Maar voor vertrek eerst nog alle regenkleding aan: jas, broek en overschoenen. De reis kan beginnen in stromende regen......

IMG-20230428-WA0006~2

Via drukke bundesstrasse binnen uur het Stubaital uit naar afdaling van Brenner naar Innsbruck. Bij het kletsnatte gouden dak even geschuild en handen opgewarmd. Hier de fietsroute langs de Inn (Innradweg) opgepakt. Voordeel is dat de route goed is bebord dus ik hoef niet vaak op het natte navigatie scherm te turen. Ik heb dit stuk al in 2019 gereden vanuit Zillertal maar andersom ziet het er anders uit. Veel vrijliggende fietspaden soms vlak langs de rivier (breed!) dan weer dichterbij de snelweg A12 die iedereen wel kent van München - Kufstein - Innsbruck. In Schwaz een koffie met lekkers bij lokale bakker. (halfweg 63 km). Mooi de gezichten van verkoopsters toen ik als verzopen kat kwam binnenlopen 😂☔.

Redelijk opgewarmd weer de regen in. Slingerend van linkeroever naar rechter en v.v. bereik ik om half drie al Kufstein, maar niet voordat ik door een landschapspark in wording moet: fiets en tassen onder de modder. Half drie (116 km) bereik ik Kufstein. Flink doorgetrapt zonder verdere pauze dus maag rammelt: portie kaisersmarren gaat er wel in:

IMG_20230428_144516 cafe Inn

Hotel is snel geboekt maar geheel leeg.... keuken is soort thuisbezorgd dus dat geeft nog wat reuring. Na goede douche direct de fiets afgespoeld en ketting geolied. Miezer houdt wat op rond 18 uur, dus naar die Altstadt gelopen. Een plaatje:

DSCN4099

Kufstein bekend van de rivier, burcht en deze oude straat:

DSCN4097

DSCN4098

Na een broodje en koffie bij de Spar weer terug naar hotel dat er echt van buiten goed uitziet, kamer is ook prima.

DSCN4103

Weersvoorspellingen zijn beter voor morgen en later. Op naar Duitsland, maar eerst een slaapje.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jaap:
    29 april 2023
    Goeie start van de reis, eerste dag al regen maar er van uit gaan dat het alleen maar beter kan worden. Goeie reis verder Ronald
  2. Theo:
    29 april 2023
    Leuk verslag. Hopelijk de komende dagen beter weer. Lekker fietsen veel geluk en plezier.
  3. Ton Kraaikamp:
    29 april 2023
    Niet zo fijn met de regen te fietsen. Heb ook de voorspellingen gezien Wordt beter!!
  4. Ronald Andrea:
    Klopt. 30/4 prima fietsweer
  5. Tonny:
    30 april 2023
    Hallo Ronald, leuk om je verslag weer te lezen. Heel veel fietsplezier en hopelijk wordt het weer wat beter. Goede reis.
  6. Ronald Andrea:
    30 april 2023
    Helaas bleek dag 2 niet gepubliceerd.....dus maar weer aan het tikken.