30/4: Kraiburg am Inn - Passau (134 km, 280 hm)

30 april 2023 - Passau, Duitsland

Als een blok van 22 tot 7 uur geslapen, prima voor de beentjes. Om 8 uur staat er een heerlijk Gasthof ontbijt klaar, echt zondag. Jus, eitje, broodjes, muesli etc. Om 8:45 is de fiets uit de garage en opgepakt. Het is nog wat bewolkt en fris maar DROOG! Om 9:30 tref ik nog een open bakker met koffie, dus gelijk inslaan. Na het schilderachtige muhldorf am Inn gaat het via veel dijk langs de inn. Maar ook veel natuur in uiterwaarden: eekhoorns, slangen (grote en kleine) en sporen van bevers:

DSCN4123knagen!

Het zonnetje breekt door en middag eten bij een pizzeria aan een badesee: precies wat ik kon gebruiken:

DSCN4118

Weer veel korte hellingen en dijk met grindpaden en NO wind. Dus snelheid zakt wel beetje.

DSCN4117

Maar goed, na 134 km rol ik Passau in. Nog even een gedoe om apartement in te komen, want het is met codes en sleutels e.d. Wel leuk want er zijn nog 5 andere fietsers w.o. Eric een Canadees die alles heeft verkocht en 2 jaar wil fietsen, Timo die 5 maanden vrij heeft genomen....... Vandaar dit late verslag 😁.

Hier het beroemde drei flussen Punkt: Inn, Donau en nog een kleine stroom:

DSCN4128

Rechts de Inn, links de Donau (niet blauw vanavond, misschien morgen). Maar eerst slapen in mijn bovenbed. (Slaap studio voor 6).

1. Lily:
    Enjoy je trip Ronald!!
  2. Ronald Andrea:
    I do.
  3. Marcel B.:
    30 april 2023
    Vind jouw trip al pittig. En dan kom jij iemand tegen de 2 jaar onderweg is op de fiets.... das t mooie van ook jouw reizen, je komt zoveel bijzondere mensen tegen
  4. Ronald Andrea:
    30 april 2023
    Klopt vandaar ook geen hotel geboekt.
  5. Jan Pieter Duhen:
    30 april 2023
    134km dat is een heel eind in je uppie! Vandaag de nieuwe banden gemonteerd en een proefritje met de tassen over de hei hier voor het huis. Alles zit goed vast ;-)
  6. Karin:
    1 mei 2023
    Al heelwat kilometer zo achter de rug.
    Voor je het weer zit je de Praag:)
  7. Irene Verheul:
    1 mei 2023
    Bijzonder om weer met jouw mee te reizen!
    Geniet ervan doe ik het ook ( op de bank)