6/5: Praag - Plzen werd Nyrany (132 km, 1100 hm)

6 mei 2023 - Nýřany, Tsjechië

Na een zonovergoten dag in Praag heeft het vannacht geregend. De straten zijn nat als we om 7:45 aan het ontbijt aanschuiven. Het is bewolkt maar droog en lang niet zo warm als gisteren. Na goed bunkeren halen we onze trouwe stalen rossen uit het washok.

IMG-20230506-WA0012

Om half negen gaan we op pad. Ik vind het wat fris dus begin met windstopper en beenstukken, maar die konden al spoedig uit. Het hotel zit aan de route om de stad uit te komen dus dat gaat snel.

IMG-20230506-WA0008

We fietsen door golvend landschap langs rivier berunda. En over een spoorbrug. Ver gezichten en vele dorpjes passeren we. In horovice treffen we toevallig op een verstopt restaurant met terras. Koffie met cheesecake gaat er wel in. Er zijn al 60 km gedaan. Iets verderop slaan we bij Lidl brood, fruit, zuivel en kaas in voor lunch. Rond 13:30 stoppen we bij bankje in klein dorpje en eten brood en fruit. Hier schijnt het zonnetje weer, vlak daarvoor even geschuild in bushokje voor buitje.

Ook een aantal indrukwekkende grindwegen gehad:

IMG-20230506-WA0007

En door bos:zie bij videos !

Van ver zien we Plzen liggen met enorme flatgebouwen. Slingerend over fietspaden komen we stad binnen precies bij Proeflokaal van de grote bierfabriek pilsener urquell. Hier is een feestplein, bezoekerscentrum en een bar. Ober: 2 bier!

DSCN4201

DSCN4200

Dan denken we dat slapen in Plzen geen probleem zal zijn. Nou dat bleek wel anders want er is een voetbalwedstrijd van Victoria Plzen, bevrijding weekend en meer. Horden mensen en idd vele hotels vol. Dan maar verder naar het westen: Nyrany heeft volgens booking nog slaapplaats op een manege. Bier is gelukkig snel uit de benen. Vlak voor plek van bestemming zit nog een kebab zaak. Tsjonge, die gaan er wel in. Na 15 km bereiken we de manage. Prima kamer en douche. Dus avontuurlijke etappe. Slapen zal wel lukken.

1. Gina:
    8 mei 2023
    Jullie treffen het niet zo met het weer. Iedere keer buien. Gelukkig heb je een windstopper.
    Ook met hotels die zijn vol, er zijn voetbal wedstrijden. Leuk bij een manege slapen.
    Leuke foto's
    Liefs Gina