7/5: Nyrany - Cheb (114 km, 1650 hm)

7 mei 2023 - Cheb, Tsjechië

Zonder paardengehinnik werden we kwart over 7 wakker. Het was heel stil en hebben prima geslapen. Het is half bewolkt en nog wat fris. Ontbijt is met de resten van gisteren: half broodje kaas, halve appel, snelle Jelle en paar Sultana koekjes. Dit alles weggespoeld met water. Half negen zijn we opgepakt en mogen onze fietsen weer van stal:

DSCN4203

Via een zelf gekozen fietsbare route van 20 km komen we terug op de gidsroute. Maar ja wel haaks op de heuvels dus relatief lange klimmen. En dat zonder koffie! Ook op de route gaat het dan via 5 haarspeldbochten hard naar beneden, brug over en net zo langzaam weer naar boven, alles binnen 1.5 km. Wel staat er bovenop een koffie wagen! Stoppen! Na uitleg van het espresso apparaat krijgen we 2 heerlijke koffie. Het uitbatende stel is zo blij met de omzet dat ze er beiden alvast een bier opnemen.

IMG-20230507-WA0004

Daarna volgen nog wat dorpjes met kerken en kloosters. En natuurlijk op en neer.

In tepla het grootste klooster:

DSCN4204binnen

Het complex was aardig aan verval onderhevig muv kerk, hotel en restaurant. Bij de laatste onze lunch: goulash en jp een aubergine schotel. Schiet niet echt op, pas 50 km gedaan en al 13 uur. De weg blijft maar (quote uit gids:) lopen door geaccidenteerd landschap met vergezichten. Pfff

Screenshot_20230507-213442 iets van 14 hellingen

Maar wel mooie uitzichten:

IMG-20230507-WA0006

En niet alles verhard of was ooit verhard geweest:

IMG-20230507-WA0005

Maar na een laatste cola stop, rollen we toch Cheb binnen en staat de Chinese pension houder ons al op te wachten.

Plaatsje heeft een bedenkelijke historie met de Duitsers maar marktplein is leuk met gekleurde huisjes en nog een goed restaurant want uiteindelijk moeten de magen worden gevuld (en we hebben nog veel te veel kronen over want het leven is hier niet duur en morgen gaan we Duitsland in). Slapen zal wel lukken.

1. Gina:
    7 mei 2023
    Heerlijk als je koffie drinkt. En morgen naar Duitsland. Snel naar huis

Liefs Gina
  2. Ton Kraaikamp:
    8 mei 2023
    En dat zonder koffie! Hoe is het mogelijk? Reis gaat voorspoedig en succes in Duitsland
  3. Ronald Andrea:
    9 mei 2023
    Idd is starten zonder koffie een uitdaging.
  4. Anita:
    8 mei 2023
    Ben ook aangehaakt en moest veel verhalen inhalen...leuk om te lezen en te zien. Fijne en veilige ritten toegewenst!