12/5: Bad Sooden Allendorf - Warburg (135 km, 680 hm)

12 mei 2023 - Germete, Duitsland

Na een verrukkelijk ontbijt waren de spullen snel gepakt. Om 9 uur vertrokken we met een doorbrekend zonnetje. Temperatuur was goed dus gewoon in shirt en broek. Met wat zon ziet de Werra er toch een stuk mooier uit. Ik haal ook goede herinneringen op aan een kampeervakantie uit 1998 in Witzenhausen. Mijn zoons waren toen 3,4 en 5 jaar oud. De camping is er nog en is niet veel veranderd. Ik neem nog wat foto's voor het thuisfront zoals het kampeerveld:

DSCN4224

Witzenhausen, bekend van zijn kersen, was opgebroken en deed geen herinneringen opkomen. Veel vakwerkhuizen maar dat geldt voor elk stadje in deze streek. Door naar koffie stop in Hannover Munden. Hier zijn echt veel vakwerkhuizen en mooi raadhuis:

DSCN4226

Koffie bij bakker met prima taartjes. De brug over de Werra is best groot:

DSCN4225

Hier stromen ook de Fulda (rechts) en de Werra (links) samen en gaan verder als de Weser (onder):

DSCN4227

Later in de middag gaan we nog een kabel pontje over. Zo een aan hoge kabel. Is ook nodig want stroming is veel te sterk. We hadden mazzel want de schipper kwam eerder terug van zijn lunch. Dus moesten we onze lunch afbreken op het bankje.

DSCN4228

De Weser ging bij bad karlshafen door en wij volgen vanaf hier de diemel maar niet voordat we een lunch bij pizza/donner zaak hebben genomen. Een schotel met veel salade, patat en falafel schijfjes.

De lucht eerd al wat donkerder en zittend onder het zonnescherm kwam de regenbui even flink over. Maar wij zaten droog te smikkelen. Daarna weer verder en nog over oude spoorbaan en door tunnel van 1847......

Het geboekte hotel ligt 5 km NA Warburg dus we doen ook nog even binnenstadje aan maar de keien straat omhoog is mij te machtig na 130 km. Boven is het meer een stad dan dorpje. In lokale kroeg nog een frisje en dan door naar hotel dat heel landelijk ligt. Na een verkwikkende douche is de lange dag alweer weggespoeld.