22 juli Hannie jarig. Terug naar Alaska USA.

22 juli 2018 - Tok, Alaska, Verenigde Staten

Hannie wordt als 61 jarige wakker in Canada. Precies een jaar geleden heb ik haar deze reis aangeboden. nu zijn we alweer 3 weken onderweg. Onder een stralende hemel kunnen we ontbijten. Best wel vroeg, want we gaan de rit terug maken naar Tok in Alaska. Helaas wel zelfde (grindweg) maar via whitehorse is 1200 km extra en nu 200 km. Met de ferry weer over de Yukon. Inmiddels ben ik en auto gewend aan gravel rijden en zet er best de sokken in. Prachtige vergezichten weer dus geen straf deze unieke weg andersom te rijden. Hannie dommelt steeds in. Vlak voor de grens steken 2 grote mannetjes rendieren ( cariboo) de weg over. Douanier van usa is nogal grimmig en doet er 10 min over om ons door te laten. Dan met een uur tijdwinst zijn we al om 10.30 in chicken. Daar goede koffie en soort gebak buiten op bankje: lang leve de jarige.
Boodschappen in Tok en dan door naar weer zo'n Staatsbosbeheer camping Eagle trail: Prachtig aan clearwater Creek en we zijn de enige. Nog in zwemgoed in de beek gezeten om af te koelen maar temperatuur is nog niet die van Nederland. Rest middag relaxen en na eten van lauw warme zomer salade nog vuurtje gestookt.