2/5: Linz - Vetrni (103 km)

2 mei 2023 - Ceský Krumlov, Tsjechië

Na vertrek uit hotel "wildes mann" dat overigens rustig was, eerst ontbijtje met koffie scoren bij bakker. Ook lekkere broodjes voor lunch alvast maar ingeslagen. Met je fiets trek je altijd bekijks, dus even praatje met lokale linzer. Dan brug weer over en fietspad langs de Donau weer volgen. Nu heel rustig. Maar om dit pad nou nog 200 km naar Wenen te volgen....... Denk het niet Job.

Nog even de fiets bedanken voor de reis bij afscheid van de Donau: fietsdip:

Het is trouwens de hele dag bewolkt met een beetje miezer rond middaguur, maar prima om te fietsen.

Dan laatste stukje oberosterreich met golvende heuvels en dan via onverharde paden (route van Paul Benjaminse die zoekt ze uit!) rol je als een mountainbiker zomaar Tsjechië binnen na passeren van Europese waterscheiding:

Dan gaat het door tsjechische bossen. Wel raar dat je niks kan lezen of verstaan. Na wat klimmetjes in de Bohemen een mooie asfalt weg langs kolkende rivier Vitara (Moldau). Raften en veel kano's verhuur maar nu ff niet.

Nog wat digitale kronen gescoord hoewel men gek op de euro is. Dan in Vetrni een 18% weg omhoog naar pension Regina. Een mooi gerestaureerd huis met alle faciliteiten en een goed Engels sprekende jongen Jacob. Hij bleek vorig jaar Camino Portugese gelopen te hebben (Porto -Santiago) dus gelijk een klik. Nu aan de soep en avondeten door moeder Vera gemaakt. Bier erbij. Mij hoor je niet klagen 😂.