Aankomst in Denali National park

14 juli 2018 - Denali National Park and Preserve, Verenigde Staten

Zaterdag zijn we na het buiten ontbijt doorgereden naar denali National park. Onderweg nog koffie en getankt in klein gat van dorpje. Truck rijdt ca 1 op 3. Maar goed dat liter benzine ca 0.90€ is. Bij grote nenana rivier bij een resort aan waterkant nog broodje gegeten. Wat een natuur. Bomen en water. Het wordt wel steeds kouder..... We zijn al vroeg op de Riley Creek camping en die is geheel vol, dus maar goed dat ik het advies van vooruit boeken had gevolgd. Prima plekje op de Bear loop. Nog even wandeling naar wilderness centrum gemaakt voor check van excursie morgenochtend vroeg. Onze namen staan er op, dus de 12 uur reis door park naar eind van park weg tot goudzoeker dorp kantishna kan beginnen. Camping heeft wel douches maar geen stroom op plek. Dus 3 nachten op accu en gas.
Bij terugkomst op camping liep een eland vrouwtje met jong te grazen bij wc ruimte. Tsjonge wat een groot beest. Wel uitkijken want ze kunnen zo maar link worden. 's avonds nog lezing van Ranger met uiteraard alle waarschuwingen voor beer, eland en Wolf (BMW).

1. Karin:
    18 juli 2018
    Wat een super mooie camper.
    Ben heel benieuwd hoe dat slaapt.
    Met al die beesten naast je camper :)
    Nog een veilige en goede reis