Etappe 1: Neustift naar Eschenlohe (126 km)

27 april 2018 - Eschenlohe, Duitsland

Om 6 uur gingen al de wekkers!  Hannie en alfred gingen met de auto naar huis en ik start de terugtocht per fiets.

Om 7 uur is er ontbeten, zijn alle spullen ingepakt en staan we klaar op afscheid te nemen.  Nog een paar knuffels. En daar gaan we.

Het is nog fris dus arm en been stukken zijn aan en windjack. Eerst het Stubai dal uit. Dan flinke afdaling naar centrum van Innsbruck. In de ochtendspits het fietspad langs de Inn snel gevonden.  De zon is nu flink gaan schijnen dus jasje kan uit. Na 58 km kruis ik de Inn en zit eerste track er op: Telfs. Koffie met strudel want maag begint te knorren.   Om 10 uur gaan armen en benen bloot,  want we gaan klimmen!

Pittige klim naar 1300 m maar beentjes doen het goed, al is het met Koga dikke banden en 2 tassen bagage wel zwaarder dan race fiets. Triple is voor het eerst gebruikt op deze Fiets!  Gestaag klim ik naar boven naar pas zonder naam.

In mittenwald (Duitsland) de super in voor banaan, frisdrank en melk. Op bankje in park heerlijk geluncht en uitgerust. Wel insmeren want zo'n staat te branden.

Om 13.30 verder richting Garmisch. Het fietspad lag naast, boven, linksboven of rechts langs de drukke bundesstrasse.  Met zeer pittige klimmetjes en vals plat en wind tegen, kortom Garmisch was verder dan gedacht. Om 14.30 in een druk Garmisch. Snel er weer uit. Na 20 km onverhard langs rivier Loisach,  ging ik bij Eschenlohe een brug over en zag mooi terrasje. Cola! Het bleek een gasthof en eten zag er ook goed uit, dus niet verder rijden! Douchen, biertje en wat luieren in de zon.

Avondeten: Goulash soep, daarna maaltijd salade met kip.

Zo eerste etappe en verslag zit er op. Tot morgen. Ik heb ook nog wat foto's in album gezet.

1. Nadja:
    27 april 2018
    Hoi Ronald. Wauw wat een eind fietsen! Ik ga je blog zeker lezen! Succes!
  2. Karin:
    27 april 2018
    Een mooie tocht gehad zo te zien.
    Hoop morgen wat minder hoge bergen 🗻.
    Groetjes uit een koud Ijsselstein
  3. Jaap:
    28 april 2018
    Morge matti ben trots op je ook beetje jaloers , Moi weer geniet er van is een mooie ervaring zo op de fiets terug naar Holland . Sucses
  4. Alfred:
    Hoi Ronald,
    Lekker geslapen na al die hoogtemeters?
    Ik wel na die vermoeiende terugreis.
    Ik hoop dat het weer goed blijft dan heb je weer een mooie tweede etappe voor de boeg. Keep them weels rolling☺
    Groetjes Alfred
  5. Rene:
    28 april 2018
    Succes met de tweede etappe zaterdag, leuke foto's van gisteren. Hopelijk blijft het weer zo mooi!!!
    Grt Rene