Etappe 7: Boppard naar Zulpich (128 km)

3 mei 2018 - Euskirchen, Duitsland

Goedemorgen. Een goede start met ontbijt in hotel "oom patt" dat wordt gerund door russisch stel Viktor & Natalie. De fietsen (3) zijn van ontbijtzaal verhuisd naar de eetzaal. Na afrekenen van €45 inkl ontbijt, zoek ik de Rijn weer op. Het fietspad volgt veel de oever, maar ook stukken  naast de weg. Wel leuk dat ieder dorp zijn boulevard heeft waarover je gewoon heen fiets, laverend tussen de tafeltjes, obers en toeristen. Nu gaat het wel maar zomers moet je lopen. (Wat zou absteigen toch betekenen?). Koblenz bereik ik al snel. Een propere stad, met veel groen en grote huizen. Er wordt veel gebouwd. Toeristen lopen over de boulevard van rondvaart boot naar de ski gondel over de Rijn naar groot kasteel aan de overkant. Ik ga ook de Moezel over, want die komt hier in de Rijn uit. Na een koffiestop op een zonovergoten terras, gaan de beenstukken ook uit. Er waait wel een frisse (tegen)wind, maar de zon doet haar best.

Bij Remagen verlaat de route de Rijn en is het pittig klimmen. Dat zweten was alweer paar dagen geleden. Op de hoogvlakte richting Euskirchen kan ik kort zijn: graan, mais, koolzaad, af en toe mooi stuk bos, en veel tegenwind. Maar om 17 uur bereik ik Zulpich, een oude romeinse stad met 4 torens, stadsmuur en nog veel meer. Voor mij zijn hotel europa en lokale eetcafe het hoogtepunt. Totale afgelegde afstand is 128 km. Voelt vreemd maar de grens bij Roermond komt er morgen. Zaterdag ligt de laatste etappe naar huis in planning.

1. Karin:
    3 mei 2018
    Het honk komt inzicht ☺
    En heel fijn dat je het mooie weer mee neemt 😎
    Succes nog met de laatste kilometer 🚴
    Groetjes uit ijsselstein