Etappe 6: Stockstadt a.d. Alt Rhein - Boppard (113 km)

2 mei 2018 - Bingen am Rhein, Duitsland

De ochtend begon met warme douche om de beenspieren wat te doen ontwaken. Oef vandaag wat soepel draaien. Ontbijt bleek er niet bij te zijn bij deze B zonder b. De eigenaar wist al dat dat in Reitsma boekje staat, maar dat klopt nie. Maar geen nood want 500 m verderop is een super met bakkerij met koffie hoekje. Gelijk ontbijt en middageten in de pocket. Eerst door mooi natuurreservaat, soort blauwe kamer, daarna over Rijndijk. Bij Nierstein steek ik met het veer de Rijn over. De afsteker richting Bingen gaat over heuvelachtig terrein met veel graan, mais en druiven.

In Nieder-olm zijn meerdere cafe's dicht dus de koffie stop moet ik uitstellen. Niet veel later in klein dorpje een italiaanse ijssalon met verse koffie en aardbeien tiramisu. Smullen. Zon erbij, arm en beenstukken it, deze jongen kan er weer tegenaan!

Bij Bingen kom ik weer aan de Rjn. Wat een drukte hier. Leuk om naar te kijken: boten, treinen op achtergrond. Steile heuvels met burchten langs de oevers. Broodjes ook maar opgegeten.

Het fietspad is helaas weinig verheffend en loopt als oude weg langs de huidige autoweg. Er is ook niet veel ruimte op de oever. Dus maar de gaskraan open, 25-27 km/u en binnen no time ben ik in Boppard. Mooi geweest voor vandaag. Zonnetje doet zijn best, weer een heerlijk fietsweer dag.

1. Rene:
    3 mei 2018
    Dit begint steeds op een culinaire fietstocht te lijken. Ik zie foto's van de lekkerste ijsjes en italiaanse gerechten voorbij komen en natuurlijk de schnitzel niet te vergeten.
    goed dat je zoveel beweegt anders waren er zeker de nodige kilo's bijgekomen.
    Geniet van je tocht en al het andere, haha