Etappe 2: Pfunds - Merano (111 km)

29 april 2019 - Merano, Italië

(Jan Pieter) Na een uitgebreid ontbijt, hebben we de fietsen naast de giertank opgehaald.

Fietsen in de garage naast de gierkar

Het miezert een klein beetje en er zit hier en daar een zelfs vlokje sneeuw tussen.

Mooi uitzicht op mistige maar witte bomen

Prachtige eerste kilometers naar de voet van Norberts höhe. De zich duidelijk aftekenende sneeuwgrens komt steeds dichter bij.

Op naar Martina (zwitserland)

Even een klein stukje Zwitserland, en dan rechtsaf een brug over en begint de klim.

Norberthöhe omhoogBijna boven

11 Haarspeldbochten lang een mooie ervaring, waarbij we halverwege tussen de witte dennebomen omhoog slingeren en zelfs de zon zich laat zien.

Sneeuwgrens bereikt

Na de verpichte foto op de top,

Pas

een stukje afdalen naar Nauders. De koffiehoek van de M-Preis

Aan de koffie in Nauders. Beetje opwarmen

is een eerste stop en daarna door over een golvend landschap naar de Reschenpas.

Reschenpas!

Het Rechenmeer ligt er prachtig bij en ook daar golven we verder langs de oever.

Reschenmeer

Na en prachtige afdaling door groene weiden met gele paardebloemen

Uitzicht en meer zon in italie

komen we rond kwart over 12 aan in Glurns. Soep en brood gaan er goed in op een schilderachtig plein.

Middagpauze met soepje in Glurns

Verder naar beneden. Over afwisselend asfalt en grindpaden.

De vele fruitbomen in bloei zorgen voor een prachtig plaatje.

Fruitbomen

Kilometres gaat het door, wat een enorme oogst zal, hier in september binnengehaald worden. We stuiten op een klein vismeer met een cafe, dus daar even een stop.

VisvijverIdyllisch visvijvertje

Merano ligt voor het gevoel toch verder dan de kilometers op de borden doen vermoeden. Ondanks bergaf en wind mee, zijn we blij als we er zijn. Vandaag ook weer 111 km onder de banden door gegaan dus dat is voor nu voldoende. We besluiten hier te overnachten en morgen te beginnen aan de 'sportieve' route naar het Gardameer. Ook daar zitten weer voldoende hoogtemeters in. Na wat zoeken, een Gasthaus gevonden dat betaalbaar, maar ook 'wat' gedateerd is.

Gasthaus uit oma's tijd

Maar ja, je doet toch je ogen dicht. Merano verkend, leuk stadje met bogen promenade en veel 'Italaanse' winkeltjes. Een lekker pizza met verse asperges

Pizza!

en een toetje gaan er na zo'n dag goed in. Afsluitend een espresso bij een cafe tegenover ons Gasthaus en dan naar bed.

1. Karin:
    29 april 2019
    Al heel wat kilometertjes in de benen en zo te zien gaat dat prima.
    Heerlijk om door het mooie landschap te fietsen 🚵
    Goede reis nog voor jullie.
  2. Loes:
    30 april 2019
    Doe ze allemaal maar de groeten daar aan het Gardameer.......Sweet memories!!
  3. JJ:
    30 april 2019
    Prachtige plaatjes!! Zet hem op verder en geniet ervan! :)
  4. Hannie:
    Net de foto's bekeken samen met opa 😀 Hij is jaloers! Groetjes, Hannie en Joop
  5. Rene:
    30 april 2019
    Goed bezig op de Rechenpas, ik mis wel de foto voor de kerktoren in het meer😀⛪