Fietstocht 2024: Reisplan

25 april 2024 - IJsselstein, Nederland

Hallo lieve volgers,

hier ben ik weer met een begin van een nieuwe fietstocht in 2024. Feitelijk wordt het een pelgrimstocht zoals in 2021 naar Santiago de Compostela maar dan het noordelijke restant: Munster - Trondheim. De Eurovelo nr 3 loopt namelijk van Trondheim in Noorwegen helemaal naar het Spaanse Santiago. Het Franse en Spaanse gedeelte is beter bekend als "de Camino" maa het oorspronkelijke pad begint zelfs noordelijker. Daarom heb ik weer een pelgrimspaspoort om stempels van kerken en steden in te verzamelen. Ditmaal word ik de eerste 8 dagen vergezeld door mijn oudste zoon Jasper. Hij had vorig jaar al aangegeven het leuk te vinden een stuk mee te fietsen. Vanaf Hamburg komt Jan Pieter meefietsen helemaal naar Trondheim. Dus op zondag 5 mei is er een logistieke wissel bedacht met auto en fietsen.

De route gaat zaterdag 27 april (Koningsdag) vanaf huis naar Renkum voor een lunch bij Jan Pieter en Mieke en dan door naar Loenen (op de Veluwe).  Jasper en ik slapen bij mijn jongste zoon Joost en aanstaande schoondochter Sanne. Kan ik ook nog mijn kleindochter Tamar een flink aantal knuffels geven voordat we zondag Duitsland in trekken. Munster - Bremen - Hamburg is de route D7 (Pilger route).

Na een bezoek aan Hamburg Altstadt, Jacobikerk, en modelspoor attractie Miniatur Wunderland zetten Jan Pieter en ik vanaf zondag 5 mei koers naar Kiel. Daar zal de ferry naar Gotenborg maandagavond 6 mei vertrekken. Vanaf Gotenborg gaat het via het North Sea Cycle Route langs de Zweedse kust naar Oslo. Vanaf hier volgen we het Olavspad pelgrims (wandel) pad via Lillehammer naar de Nidaros kathedraal in Trondheim.  In totaal zal het rond 2000 km zijn.

De Koga fiets is weer helemaal nagekeken en draaiende delen zijn weer vernieuwd. Dus ik heb er weer "zinnen in". Ik zal jullie weer op de hoogte houden van de fietservaringen en belevenissen gelardeerd met pakkende foto's.  Nog 2 nachtjes slapen !

1. Henk Lichtenbeld:
    26 april 2024
    Succes Ronald. Een mooi avontuur weer! Geniet er van!
  2. Marcel B.:
    26 april 2024
    Fijne reis weer Ronald, hoop dat je lekker fietsweer tegemoet gaat in t Scandinavische landschap
  3. Peter Lucas:
    26 april 2024
    Veel fiets plezier en geniet ervan Ronald
  4. Hans Peele:
    26 april 2024
    Ronald, heel veel plezier en succes tijdens deze fietstocht. Kijk goed om je heen zodat je weer mooie verhalen hebt tijdens de spinningavonden.
  5. Loes:
    26 april 2024
    Succes Ronald! Fijne fietstocht......
  6. Rene:
    26 april 2024
    Hoi Ronald, succes weer samen met Jan Pieter op deze mooie tocht naar en door Noorwegen. Ben jaloers! Geniet ervan ene hopelijk gaat alles voorspoedig. Graag ook even een foto van jullie bij de Stafkirke van Ringebu, als het even kan.
  7. Ton Kraaikamp:
    26 april 2024
    Heel veel succes en plezier met deze fiets tocht naar het mooie Noorwegen
  8. Anita:
    26 april 2024
    Leuk dat we je weer kunnen volgen, heel veel plezier!
  9. Annemarie Kruithof:
    26 april 2024
    Veel plezier Ronald geniet van deze mooie uitdaging.
  10. John Bloos:
    27 april 2024
    Hoi Ronald veel plezier en geniet ervan.
    We gaan de mooie verhalen wel horen tijdens de spinningles
  11. Peter Linssen:
    27 april 2024
    Ronald, een mooie "trip" gewenst naar het hoge Noorden. Ben benieuwd naar je verhalen. Ik hoop dat het weer je gunstig gestemd is en dat het een veilige tocht gaat worden. Succes!
  12. Ronald Andrea:
    We doen ons best.
  13. Jaap:
    27 april 2024
    Hi matti maak er weer een mooie trip van samen met je zoon en later met JP. We gaan jullie verhalen weer lezen en volgen, goeie reis
  14. Cor de Jong:
    27 april 2024
    Ha Ronald, heel veel plezier, ook met je reismaatjes! Ik ga je volgen💪
  15. Marie-José Dijkman:
    28 april 2024
    Wat leuk dat Jasper ook een deel mee gaat fietsen!!!
    Heel veel succes en plezier!!!!!
  16. Martin Gieselbach:
    30 april 2024
    Wat een mooie geplande tocht Ronald.
    Geniet ervan en zorg dat je weer gezond terug komt, we kunnen je nog niet missen.
    Grt martin
  17. Ronald Andrea:
    1 mei 2024
    Dankjewel. Ik doe mijn best.
  18. Arda Schaad:
    30 april 2024
    Heel veel succes, plezier en devotie!
  19. Ronald Andrea:
    1 mei 2024
    Moeten de kerken wel open zijn....dank. eerste kaarsje is opgestoken.
  20. Sanne:
    1 mei 2024
    Klinkt als een gaaf avontuur! Ik wens je een hele mooie fietstocht
  21. Ronald Andrea:
    1 mei 2024
    Jij ook nog dank om als b&b te fungeren
  22. Jos den boer:
    1 mei 2024
    Succes Ronald we horen je mooie verhalen wel weer
  23. Ronald Andrea:
    1 mei 2024
    Dankzij het reisverslag kan ik de gebeurtenissen onthouden voor een Spinning les

Jouw reactie