Etappe 3: Stadlohn - Münster (89 km, 331m)

29 april 2024 - Münster, Duitsland

Na een prima nachtrust werd ik om 7:15 wakker en zag een blauwe lucht door het venster. Jasper lag nog in diepe slaap. Gelukkig was Reislogger gereset en kon ik het verhaal van dag 2 er in kopiëren vanuit Gmail concept. Foto's erbij en klaar. Na een verkwikkende douche om de spieren warm te maken, waren we tegen 8 uur klaar om op te pakken en naar de lokale bakkerij Voss te rijden. Hier een Frans ontbijt met koffie en croissant 🥐. In de aanpalende super nog wat jus d'orange voor in de bidons gekocht. Op naar het eisenbahn museum (800 m). Museum werd verbouwd of gesloopt en de loc was ook gedateerd.

DSCN4505 Dit was nog mooi. Dan de route R1 weer opzoeken. Vandaag een mooie glooiend landschap met heuvels en veel bospaden en grindwegen tussen landerijen. Wat een ruimte hier en vooral geen verkeer. Wel wat fietsers op deze bekende route naar Berlijn. Na een flinke klim kwamen boven op de heuvel met een wijds uitzicht en bij de kruising een zitplaats met Sint Niklaas beeld. Serene rust......

Het omrijden naar centrum van Darfeld werd beloond bij een bakkerij met koffie en belegd broodje gezond. In de super ernaast nog wat joghurt en 2 sinaasappels gekocht. Kaas voor op de broodjes voor bij een wonderschoon picknick plekje naast een oude watermolen. Rivier de Aa (geen idee) een paar keer over met houten bruggetjes.

Onderweg een joekel van kasteel met heel groot park er omheen om door te fietsen.

Tot vlak voor stad Münster was het nog boeren grindweg en dan plotseling de gemeente grens: Münster is gedaan!

IMG-20240429-WA0001

Foto stop bij de grote st Paulus Dom. Er achter een pelgrims stempel gehaald bij een reisbureau voor in het paspoort.

IMG-20240429-WA0004

Hotel achter het Hauptbahnhof was snel gevonden. Helaas geen fiets ruimte, maar dat was via booking.com al naar mij gecommuniceerd. Alternatief is de bewaakte fietsenstalling aan het station. Dankzij de it vaardigheden van Jasper konden we via een app registratie onze fietsen voor 2x €0,90 de nacht stallen. Hopelijk slapen zij ook goed en zien we ze morgen ochtend weer terug....

IMG-20240429-WA0002Daar gaat ie....

Na een heerlijke douche in onze design kamer 222 rustig de stad in gewandeld en tussen de mensen (veel studenten!) door naar de Dom om van binnen te bekijken. Jasper is de gids want hij is hier met Nathalie op kerstmarkt weekend geweest.

Na een bier op terras een pizza verorberd. Nu weer terug op de kamer en beentjes omhoog op het bed. Wel te rusten en lekker dromen over deze fantastische fietsdag.