Etappe 2: Eschenlohe naar Gersthofen (129 km)

28 april 2018 - Gersthofen, Duitsland

Na een heerlijk lange nacht slapen, was er om 7.30 een heerlijk ontbijt buffet. Genoeg om de hele ochtend door te komen! Nog een foto van gasthof "zur brucke" in de zon, want de heuvels zijn hier een stuk lager. Direct gaat de route door weilanden en grindwegen en nog een laatste blik op Zugspitze bij het achterom kijken.

Om 10 uur heerlijk kopje koffie in Weilheim op kerkplein, en klinkt lullig voor wie in NL is, maar zonovergoten terras.

Door een landschap Oberbayern dat zich het best met Zuid-Limburg laat vergelijken: op en neer. Je blijft schakelen en klimmen. Al snel rij ik langs de rivier Ammer die uitmondt in groot meer, jawohl de Ammersee. Prima toeven hier voor Nederlanders, want je kunt zwemmen, zeilen, en leuk fietsen. Alleen ik heb de hele dag geen geel kenteken gezien..... bij het verlaten van Ammersee (20 km lang!) Nog lekker broodje kaas gegeten en genoten van uitzicht en zeil activiteiten.

In Geltendorf lokale super bezocht en wat te drinken en smikkelen gekocht. In Merching de boel opgegeten, op een bankje voor de lokale Fuerwehr. Nog even foto voor mijn RoPa run team gemaakt. :)

Daarna door naar stuwmeer en dan zo'n 25 km grindweg langs de Lech. Wat een geweld bij de diverse stuwen. Leuk dat je op grind dwars door Augsburg kan. Bij brug over de Lech richting Zentrum. Wat een drukte in de stad vergeleken met de serene rust in de buitenwijken met veel groen! Uiteindelijk valt er niet zoveel te zien en door gefietst (dank MIO voor de juiste herstelroute) naar Gersthofen. Hier bleek de lokale B&B vol te zijn met fietsers. Maar hotels genoeg. Villa Toscana met 3 sterren is prima.

Zojuist nog lasagna gegeten met gezonde salade. Doppio toe, hoewel de ijsbekers er wel erg groots uitzagen. Net als de eters trouwens.....

Ik heb nog wat foto's in album erbij gezet. Wel te rusten alvast.

1. Jaap:
    28 april 2018
    Wat zie ik eet je toetje met de achterkant van je tandenborstel op de foto 😄 Weer eeen
    Mooie dag gehad dus heerlijk hoor
  2. Irene Verheul:
    29 april 2018
    Ziet er prachtig uit Ronald, respect hoor! Je hebt nog even een stukkie te fietsen succes en geniet van al het moois wat er op je pad komt.
  3. Martine Musch:
    29 april 2018
    Mooi verteld Ronald! Dank je wel voor het delen.