1/9: Rocamadour bezoek en stukje verder (55 km, 1050 hm).

1 september 2021 - Cras, Frankrijk

September alweer aangebroken. Je kunt echt merken dat ik zuidelijker ben gekomen. Overdag is het warmer maar vooral 's nachts koelt het veel minder af. Prima geslapen. Martel is een leuk plaatsje en heeft een boulangerie. Dus eerst even inslaan en ontbijten.

De weg gaat eerst flink naar beneden (ja, ik zat ook nog hoog op een kalkplateau) en eindigt bij rivier Dordogne. Er langs een mooi weggetje:

DSCN3402

Dan een stuk vlak langs de rivier. Dan afslaan en flink omhoog naar L'hopital. Dit ligt boven rocamadour en vandaar kijk je de vallei naar beneden:

DSCN3408

Linksachter mij zie je het stadje dat tegen de kalkwand is gebouwd. Hier ontmoet ik een Japanse wandelaar die 3 maanden aan het wandelen is (naar Montpellier). Hij wilde een foto van mij maken voor mij? Ik dus een voor hem. Hij sprak al aardig frans. Dan naar beneden naar Rocamadour. Wat een toeristen! En dan zal het nu nog rustig zijn. Ik parkeer de fiets aan een hek en neem wat belangrijke spullen in de rugzak mee. Ik had van veel van jullie al gehoord hoe mooi het is gebouwd en in 3 etages boven elkaar. Nou jullie hadden gelijk. Je blijft je verbazen. De 216 treden naar de kerk en de kruisweg naar kasteel boven werden natuurlijk te voet gedaan. Hier nog overzicht.

DSCN3406

Voordeel is wel: koffie en eethuisjes genoeg! Rond 12.30 verlaat ik het dorp en moet gelijk aan de bak. Maar liefst 5 hellingen van meerdere km's @7% en dat in de bloedhete zon. Goede training voor Spanje? Maar goed dat dit een korte bergetappe is geworden. Helaas bleek de gekozen camping in labastide opgeheven. Dorpje had diverse restaurants. Maar ja als je dan besluit om door te gaan naar de volgende camping (Nederlandse eigenaren, 2de generatie al) in middle of nowhere dan heb je niet veel voor avondeten. Maar Lenny (dochter neemt het over van ouders) heeft nog wat sla, vijgenbrood, meloen en een gekookt eitje van de rondscharrelende kippen. Kaas en croissant en appel had ik nog. Wel gezond!

DSCN3425

Morgen langs cahors, nog ca 40 km.

1. Irene Verheul:
    1 september 2021
    Je doet het toch allemaal maar! Respect en nog veel veilige kilometers ! Gezien je foto’s en verhalen geniet je er ook goed van 👍
  2. Anita:
    2 september 2021
    En dag voor dag trek jij verder. Erg leuk om met je mee te mogen reizen; ik blijf je volgen!
  3. Peter Lucas:
    3 september 2021
    Je schrijft en verwoord je beleving erg leuk Ronald. Het is leuk je zo te volgen.
    Keep on going..
  4. Ronald Andrea:
    3 september 2021
    Dank voor je bericht! Het helpt mij ook om de belevenissen te onthouden.
    Ik schrijf rustig door.