2/9: via Cahors naar Castelnau (65 km, 850 hm)

2 september 2021 - Castelnau-Montratier, Frankrijk

Vanochtend vroeg wakker door gekraai van allerlei vogels en de haan op het ganse boerderijtje (ik vertrek aflevering). Etienne, de Franse fietser en enige andere kampeerder, was al om 7.45 klaar voor vertrek terwijl we 8.30 hadden afgesproken. Dus spullen in recordtijd ingepakt. Samen reden we om 8.15 weg richting Cahors. Eerst langs de rivier Vers en later de Lot.

DSCN3428

Hij was verbaasd hoe mooi de kleine weggetjes waren van de route. Hij gebruikt altijd de rode Michelin kaart van heel Frankrijk. Nog een koffie stop net voor Cahors en een in centrum.

DSCN3429

Na de stempel hebben we nog een afscheidsfoto laten maken:

DSCN3432

Na de break ben ik nog even de kathedraal St Etienne (hoe toevallig?) in geweest voor het zien van St Jacob beeld als apostel (rechts) en als pelgrim (links):

DSCN3433

Er hingen ook allemaal lintjes en schelpen aan rek er onder.

Cahors uit ging over een oude UNESCO werelderfgoed Compostela brug:

DSCN3441

Daarna weer het heuvelachtige gebied in. Helaas vandaag geen heldere hemel, wel vannacht trouwens en vanuit de voortent naar een fantastische sterrenhemel liggen kijken. Bij de lunch zag ik flinke donkere wolken aankomen. Dus besloten om eerste de beste gite, Chambre d'hotes of camping te scoren. Laatste was direct in dorp. Wel raar gevoel een totaal lege camping op te rijden. Net voor de bui stond de tent en kon ik lekker douchen, want dat was op de municipal camping goed op orde. Later kwam nog een ervaren stel fietsers mij vergezellen. We waren elkaar al paar maal gepasseerd onderweg. Frans en Margreet uit Gouda wisten een restaurant dus ben ik met hen meegegaan. Leuke fiets verhalen, zij gaan door naar Portugal via rute iberica van Benjaminse. Eindelijk een confit de Canard gegeten.

Dank weer voor al jullie reacties.

1. Jan Pieter Duhen:
    2 september 2021
    Mooie foto’s ook weer vandaag, we rijden bijna echt met je mee 😁 Vanavond ook druk geweest: eerst de hulst omgezaagd en vervolgens de tegels voor met de Karcher van 35 jaar vuil ontdaan💪.
    Goede reis morgen weer en ben benieuwd naar het verslag!
  2. Gina:
    2 september 2021
    Leuk Ronald. Morgen vertrekken wij naar Oostenrijk. Eerst overnachten in Duitsland Irschenberg en dan naar Karintie Flattach
  3. Karin:
    2 september 2021
    Leuk om ook Nederlanders te ontmoeten.
    Dat praat net wat makkelijker.
    Bijna alweer 3 weken onderweg en al heel wat kilometers in de benen.
    Goede reis ☺