2/5: dag 3 Feldkirch - Bodensee - Frauenfeld (110 km, 500 hm)

2 mei 2022 - Frauenfeld, Zwitserland

Oei wat een blauwe lucht vanochtend bij het wakker worden in hotel Bären. Bij het slapen gaan plensde het nog. Na een douche tegen 7:30 al naar de ontbijt ruimte alwaar een uitstekend ontbijtbuffet klaar stond. Maar weer goed volgepropt voor de tocht van vandaag: muesli, croissant, broodjes, ei, taart, fruit, joghurt, thee, jus, en koffie. Ofwel all-in. Spullen naar beneden gebracht en vervolgens de fiets uit de parkeergarage gereden. Het is nog wel fris dus windstopper en beenstukken nog maar uurtje aan. Via prachtige fiets paden langs de rivier die Oostenrijk van Zwitserland scheidt naar Höchst. Het profiel is redelijk vlak dus tempo zit er goed op. Koffie en zoete koek bij bakkertje. Het klinkt raar maar ik had toch alweer trek. Broodjes voor lunch ook maar ingeslagen. Dan tegen 12 uur (60 km) rijd ik plompverloren tegen de Bodensee aan. Wat een joekel van een meer!

DSCN3871

DSCN3869

Mooie parken en boulevards zijn er langs aangelegd maar ook langs drukke wegen en bouwactiviteiten. Bij mooi park/haven Steinach een lange lunchpauze gehouden, languit op een bank.

DSCN3873

Vanaf hier gaat de route van het meer af en door de Zwitserse heuvels. Lijken een beetje op Limburg. Wel ca 12 hellingen:

Screenshot_20220502-173358

Onderweg mooi zicht op omgeving via veel grindwegen tussen de akkers en weilanden door. Echt genieten.

DSCN3866

Dan kom ik 2 Limburgers tegen die onmiskenbaar naar Rome aan het fietsen zijn. Even bijgekletst. Zij vonden de route slecht te volgen vanuit gids, maar ja fiets navigatie is een must voor je eigen rust.

Tegen 16:30 ben ik in redelijk grote plaats Frauenfeld en is een hotel bij station snel gevonden en geboekt via booking.com. Wel even wennen: buiten EU dus geen euro's (nemen ze wel aan tegen 1:1) en geen geldige databundel. Dus die moet je apart bijkopen. Rare jongens die zwitsers.

Na douche nog de stad door gewandeld en Dönner kebab schotel verorberd. Op naar Basel morgen of vlak er voor want prijzen van hotels zijn daar nog hoger.

DSCN3877(kerk Frauenfeld)

1. Jan Pieter Duhen:
    2 mei 2022
    Zo te lezen ga je lekker! Mooi gebied, jammer dat je route Schaffhaussen niet aandoet, ook erg mooi. Suc6 morgen en hopelijk weer goed weer🚴‍♂️
  2. Ronald Andrea:
    4 mei 2022
    Ik heb wel overwogen om Schaffhausen mee te pakken maar die hoort eigenlijk bij de nog af te maken Rijn route (eurovelo 15).
  3. Irene Verheul:
    3 mei 2022
    Schitterend gebied en het weer is je ook goed gezind!
    Nog veel succes en vooral genieten !
  4. Ronald Andrea:
    4 mei 2022