Etappe 7: Gross Meckelsen - Hamburg (97 km, 551 hm)

3 mei 2024 - Hamburg, Duitsland

Na het heerlijke menu van gisteren avond en een kaartspel met ellende index hebben we als roosjes geslapen. We kunnen uitgebreid ontbijt nemen want de rit naar Hamburg zelf is niet zo lang. Met gevulde magen nemen we afscheid van uitstekend hotel Schröder en pakken gelijk de route weer op.

De stralende ochtend zon heeft het vandaag moeilijk met de wolken en de wind is frisser. Na 8 km bekijken we de kerk die op een verhoging ligt. De klokken worden flink geluid en zien even later de koster op zijn fiets weg sjezen. 😀

Best nog wat heuvels en onverharde wegen in de ochtend:

IMG-20240503-WA0037

Rond 11 uur proberen we bij bordje Appel am See een koffie te scoren bij grote uitspanning. Helaas gingen ze pas om 12 uur beginnen.

IMG-20240503-WA0029Appel am See

Ongeveer 3 kwartier later werd dat meer dan goedgemaakt bij uitspanning aan de weg in een best lange klim: koffie met chocolade en kwark taart.

Rond 14 uur fietsen we de eerste grote oude brug (1897) richting Hamburg over door een poort.

DSCN4563

Daarna de grote brug over de Elbe.

IMG-20240503-WA0024brug o. Elbe

Mijn einddoel van het eerste traject is een pelgrims stempel in de Jacobi Kirche te Hamburg. Hier zit ook een pelgrims kantoor.

IMG-20240503-WA0019

Er waren binnen ook 2 Jacobi beelden:

DSCN4568

Dan het einddoel van Jasper: Miniatur Wunderland. Het bezoek staat voor zaterdag gepland maar nu alvast een selfie voor de deur.

IMG-20240503-WA0033

Vanaf hier is het toch nog 15 km naar ons b&b adres gevonden via het Nederlandse "vrienden op de fiets". Franziska is vanaf 17 uur thuis, dus we hoeven niet te haasten. Toch duurt de weg langs de Elbe oever en klim omhoog langer dan gedacht en komen we om 17:30 aan. Een hele aardige ontvangst door Franziska en we hebben een grote kamer en badkamer tot onze beschikking. Na de opfrisbeurt lopen we langs het station en eten bij lokale pizzeria: Jasper gaat voor de pizza, ik ga voor de vegetarische cannelloni gevuld met spinazie en feta. Dat smaakt uitstekend, bier erbij en Italiaans ijsje toe.

De fietstocht samen met Jasper is nu tot een goed einde gekomen. Knap dat hij ongetraind 747 km in 7 dagen heeft afgelegd. 💪👏 Hulde.

Morgen met trein naar binnenstad en naar Miniatur Wunderland. Jan Pieter komt zondag morgen naar hier en dan gaat Jasper terug naar huis en ga ik met Jan Pieter verder naar Kiel - Göteborg - Oslo - Trondheim.

Wel te rusten trouwe volgers.

1. Jan Pieter Duhen:
    3 mei 2024
    Morgen veel plezier en als ik nog wat NLs mee moet nemen, kan ik daar morgen nog achteraan. Tot zondag!
  2. Karin:
    3 mei 2024
    Heel wat kilometers weer gefietst.
    Mooi dat jullie samen dit doel hebben bereikt.
    Veel plezier morgen
  3. Rene:
    Respect Jasper, top!
  4. Marcel B.:
    Chapeau voor Jasper! En ook voor jou hoor Ronald 😉
  5. Irene Verheul:
    4 mei 2024
    Jullie gaan lekker …..veel succes !
  6. Brendan:
    4 mei 2024
    Goed gedaan hoor Jasper en succes alvast met het vervolg van de reis Ronald!
    Jullie hebben goed weer gehad

Jouw reactie