Etappe 3: Gersthofen naar Ellwangen (120 km)

29 april 2018 - Ellwangen (Jagst), Duitsland

In het italiaanse restaurant van het hotel Villa Toscana stond een overdadig ontbijtbuffet klaar. Het was om 7.30 nog vroeg dus ik was alleen. Muesli, fruit, joghurt, roerei, warme broodjes, kortom hier kunnen we deze etappe wel op starten.

Om 8.15 ingepakt en op weg. De route lag 250 m verderop dus die was snel gevonden. Heerlijk glooiend door heuvellandschap over asfalt en menig grindweg. De zon staat al flink te branden dus ideaal fietsweer. Na het passeren van de grote Donau rivier tijd voor koffie in altstadt van Dillingen. Zondag om 10 uur moet toeristenstroom nog op gang komen, maar de grote koffie smaakt mij goed. Benen doen het goed vandaag. Komt ook omdat fietspad over voormalige spoorlijn is aangelegd. Heerlijk monotoon stijgen en dalen, ca 20 km lengte door bos. Af en toe als een trein langs oud stationnetje. Lachen hoor.

Vanuit Dillingen fiets ik de Swabische alpen in, dus klimmetjes worden feller. Onderweg kom ik voor het eerst een stel dames uit Groningen tegen. Zij waren 2 weken onderweg en hebben 6 weken om Rome te bereiken. Bij Dischingen fiets ik een biergarten voorbij, en denk: zondag dus geen winkel open, honger, dus eten! Magnifiek plekje in de tuin en samen met een stel uit Oldenzaal zitten kletsen. Zij wilden er 4 weken over doen. Kinder portie frites en schnitzel en grote cola fur mich.

Ht gas kan er weer op want de hele middag is grind de hoofdmoot. Langs riviertjes, door bos, weiland en stuwmeertjes. Mooie afwisselende route met heel veel duitsers op de (E)-mountainbike. Wel gezellig op de paden.

Bij Ellwangen even moeite om hotel te vinden, maar zit pal in gezellige binnenstad. Het is een voormalige brouwerij, het Ellwanger bier. Dat moet getest worden bij een spaghetti. Nog steeds lekker in t-shirt buiten op terrasje. Sorry voor wie in holland zit.

Arme fiets moet gisteren aan de ketting buiten slapen en nu staar ie onder stof in ondergrondse parkeergarage.... de banden zoemen over de wegen. De koga is off road het meest in element. Zo nu de benen wat rust geven. Er zijn ook weer nieuwe foto's.

Groetjes allemaal.

1. Rene:
    29 april 2018
    Hee, Ronald mooi weer, geen pech gaat goed zo!!! Geniet van je tocht en de schnitzel. Ga zo door, Grt Rene
  2. Karin:
    30 april 2018
    Wat een geluk met het mooie weer onderweg 🙃.
    Wij zitten hier met 10 graden en regen toch mooi in de kou.
    Goede en veilige reis nog
    Groetjes uit ijsselstein