Etappe 8: Zulpich naar Broekhuizen (aan de Maas -136 km)

4 mei 2018 - Roermond, Nederland

Vannacht super geslapen en na een warme douche voelen de benen goed aan. Vandaag richting Nederland. Eerst weer een super ontbijt, voldoende voor de eerste paar uur fietsen. Het is vanochtend al strak blauw, dus direct in korte broek en blote armen. Om half negen vertrek ik vanaf hotel Europa. Rap bereik ik Duren en hier begint weer een duitse rivier route, de Rur. Niet verwarren met de Ruhr, want die komt in de Rijn uit. De Rur eindigt bij Roermond in de Maas. Ik denk ca 50 km jaagpad van grind. Prima te fieten maar onverhard, dus iets meer duwen en trekken aan de pedalen.

In Julich scoor ik een kop koffie en in de super koop ik gelijk de lunch voor onderweg aan de Rur. Prachtige route en mooi riviertje met vele stroomversnellingen. Best weer een tip voor 2-3 daagse fietstrip vanuit bv Roermond.

De lunch is een idyllisch plekje, zo'n rust. Zon, broodje met banaan, even voetjes op de bank......

Dan ben ik plots de grens over, want ik lees toch echt plaatsnaam Vlodrop. Hollandser kan niet. Grensbord is wegbezuinigd. Dan gaat het rap naar pont bij Beesel-Kessel over de Maas. Hier heb ik de wind vol op kop, maar kan tempo er goed op houden. Na Venlo bereik ik Grubbenvorst. Teller staat al op 118 km dus tijd voor cola en telefoontje voor onderkomen. In Well nemen de b&b's niet op. Dan maar even de mail checken voor Maashotel. Ah die hebben een plek als culinair arrangement, 4 gangen menu en ontbijt en drankje in luxe hotel aan de Maas voor mooi prijsje. En je moet jezelf beetje belonen, want vorige week vrijdag reed ik nog weg bij de Brenner........

Menu was idd culinair. Van alles er op en er aan. Kamer is ook super en zelfs de koga heeft een eigen afgesloten kamer.  Morgen is alweer de laatste etappe en als verrassing komt Jan-Pieter naar Broekhuizen om mij te vergezellen. Raar gevoel dat ik morgenavond op eigen bank zit. Maar het is ook mooi geweest, deel 1 van Amsterdam - Rome zit er bijna op. Maar nog wel 150 km te gaan.

1. Alfred:
    4 mei 2018
    Het komt over als een fantastische fietstocht, en ook een culinaire tocht🍰🍧🍕☺👍Een hele mooie laatste etappe gezellig met z'n tweetjes
  2. Ronald Andrea:
    4 mei 2018
    Je verbruikt veel dus je moet ook goed eten.
  3. Martine:
    4 mei 2018
    Ik geniet van jouw verhalen Ronald! Kom goed thuis!
  4. Rene:
    5 mei 2018
    De laatste loodjes zijn het zwaarst, sterkte vandaag Ronald, je hebt gelukkig alweer jawel, prima fietsweer. Van lekke banden heb we niets gehoord. Fijne laatste dag!! 😉