Eerste dag (3/9) IJsselstein-Wouwse plantage (140 km)

3 september 2020 - Wouwse Plantage, Nederland

Wat een verschil van weer met zon gisteren en nu bewolkt met lichte miezer regen. Om 7:45 vertrekken we uit IJsselstein. Via viaanse brug, Meerkerk, arkel volgen we LF9 (NAP route) naar Gorinchem. Helaas hebben we wat regen en flink wind tegen. Tevens is de Pont 32 ipv ,30 km, dus op 3 min missen we de oversteek naar Woudrichem. Zwaaien naar de boot. Omrijden via de grote brug in wind en regen. Grappig dat het aan de overkant droger is. Via vele dorpjes komen we aan in Dussen en varen met de Pont de Bergschenhoek Maas over. Hier en daar wat koffie zijn we tegen half 2 in Breda voor heerlijke lunch. Bij ulvenhout fietsen we verder over de LF13 (Schelde-Rijn route) en onderdeel van rondje Nederland route. Nu gaan we westwaarts dus nog meer tegenwind. Gelukkig gaat het ook veel onverhard door bossen en heidevelden. Tegen 17 uur rijden we het boerenerf op in wouwse plantage voor onze B&b. Mooi verbouwde opkamer met heerlijke douche ruimtes. Na buiten genoten te hebben van een koude radler fietsen we naar een prima restaurant in dezelfde straat (soms zit het mee). Heerlijke vleesgerechten maakt de keuze moeilijk. Dat smaakte wel na deze etappe. Morgen nog meer naar het westen richting Vlissingen, maar eerst lekker slapen.

IMG_20200903_192408

1. JJ:
    3 september 2020
    Geniet ervan! Hopeijk is het een beetje droog komende dagen!
  2. Gina:
    3 september 2020
    Ja geniet van het eten. Dat hebben jullie wel verdiend! Weer leuk om de verhalen te lezen.
    Groetjes Gina