(4/9) Zeeland = wind tegen! Wouw - Vlissingen (105 km)

4 september 2020 - Vlissingen, Nederland

Met volop zon vertrekken we na prima ontbijt uit de boerderij b&b.

E69B5BB2-BB4B-48DE-B3B5-A5A53E2DB141

Tot Bergen op Zoom slingeren we door veel boswachterijen. Tevens goed beschut tegen de wind. Dan passeren we Schelde kanaal en gaan buitendijks Zeeland in. Oeff hier blaast wind ongenadig en constant. Af en toe wisselen we met fietspad aan de andere kant van de zeedijk. Helaas gaat de route weinig door dorpjes. Maar rondje door Waarde levert geen koffie op. Meer geluk hebben we in Kruininge. JP bestelt bij de bakker er ook 2 super krakelingen bij. (60 km)

9099D02F-CA59-48C8-939D-2BDCF3EA3980

Hup weer stuk langs buitendijks tegen de wind in. Weinig verheffend landschap maar wel veel slik langs Westerschelde en grote schepen.

F47306EA-57E4-43D7-B25A-301EE2903D96

Lunch in 's gravenpolder was prima, brood met kroket en brood ham / ei. Zon begint echt te prikken! Dan doorsnijden we Zuid beveland maar na het zoveelste dijkje (het is hier zeker niet vlak) slingert de route naar Middelburg en door naar Vlissingen. Even een drinkpauze bij schitterend gelegen terras aan de Westerschelde met veerboot naar Breskens.

FA519EDE-B5AC-426D-B986-170278195EDD

Het is mooi geweest vandaag en kiezen voor een b&b (meer een hostel) in Vlissingen ipv doorfietsen naar zoutelande. Ach het is niet briljant maar een douche, bed en brood is voldoende. Nog heerlijk gegeten bij haven. Ik heb een grote pan mosselen naar binnen na een spare ribs soepje. JP ook soep en rode bieten burger en flink ijs toe. Morgen naar oostvoorne is het plan. Hopelijk beetje wind mee, hoewel de tv weerman westen wind geeft....... Nu eerst de beentjes maar wat laten herstellen in bedje.

Meer foto's zie bij foto's....

IMG_20200904_194221

1. Gina:
    4 september 2020
    Wat een stoere mannen. Lekker gegeten en slaap lekker. Morgen weer een nieuwe dag. Hopelijk niet zo veel wind.
    Groetjes Gina