7/9: Lourdes - Oloron St Marie (65 km, 570 hm)

7 september 2021 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Na een stichtelijke rustdag en nacht, was het vanochtend weer oppakken! Het is de hele dag bewolkt met hoge luchtvochtigheid bij 32°C dus het voelt klam aan. Beste is weer fietsen want dan voel je af en toe wat rijwind.

De benen moesten wel even op gang komen, zeker toen het achter Lourdes direct omhoog een groot bos in klommen. Het grind/slecht asfalt bospad liep mooi langs de rivier maar er zaten zoveel kuilen in de weg dat ik weinig om mij heen kon kijken. Foto's ontbreken van de ochtend want batterij bleek niet opgeladen te zijn van kleine accu pack. Dus jullie moeten mij geloven dat het een mooie rivier is.

De route had veel weg van een klimles spinning, kijk maar naar het hoogte profiel:

Screenshot_20210907-185059

Eenmaal naar beneden liep de weg voorspoedig en was ik rond 13 uur al in Oloron. Einde van gids nummer 2.

DSCN3529

Daar trof ik een andere Hollandse fietser, die zondag in Toulouse was begonnen en al paar jaar bezig is met de route. Hij ging nog wat verder en ik zocht na stempel bij VVV, de camping op. Dus tijd om boek verder te lezen. Inmiddels is er een Groningse jongen naast mij op de camping aangekomen als wandelaar. Het was niet zijn bedoeling om te gaan wandelen maar was aan het liften met een vouwfiets. De laatste werd in Toulouse gestolen en toen hij in Lourdes was, besloot hij de camino te gaan lopen.

Tegen de avond nog naar centrum gefietst voor terugsturen van 2 reisgidsen per post, banden op spanning gebracht bij fietsenwinkel, biertje op terras en hapje eten aan het water (l'Aspe). En natuurlijk een bezoek aan de kathedraal:

DSCN3532

Klaar voor de rit van morgen. Ben benieuwd hoe het weer zich houdt?

1. JJ:
    7 september 2021
    Mooi verhaal weer! Leuk om toch wat reisgenoten hier en daar tegen te komen!! :)
  2. Gina:
    7 september 2021
    Leuk dat je Nederlanders tegen komt. Je schrijft zo goed iedere dag met leuke foto's. Succes met de reis verder