15/8 dag 2: Veldhoven-Schimmert (127 km)

15 augustus 2021 - Schimmert, Nederland

Nadat eindelijk de circustent was afgebroken en de compressor van het springkasteel naast mij uitgezet werd het rustig en viel ik in een lekkere slaap. Tot er om 5 uur rumoer was: "BRAND" werd er geroepen. Toch maar even kijken in het donker: vette rook uit sanitair gebouw ca 50 m links van mijn tent. Daar zijn 2 wagens van brandweer en politie. Tegen 6.30 reden ze weg. Om half acht ging de wekker maar was niet echt fris. Wassen en tandenpoetsen bij de kraan. Wat een verhaal. Voor eigenaar vervelend want er was maar 1 gebouw. Bij daglicht is vooral ketelhuis uitgefikt.

Half negen op weg. Heerlijk weer beetje zon en wind. Benen opwarmen lukt niet want kom al snel een omleiding tegen. Maar ja ik volg track dus diverse hekken en Mul zand. Alles voor een nieuwe rondweg bij Dommelen. Zelfs een voetviaduct met geleidegleuf.

Maar koffie in Schaft (ha ha) smaakt prima en rijstevlaai als ontbijt. Ik kom via vele onverharde wegen langs vele dorpjes met kerk:

Thorn ligt ook aan de route (kasseien).

Het is druk met zondag fietsers zoals bij pontje over Maas bij ohe en Laak.

Wel gedoe met mondkapje op overvolle bootje. Veel aanspraak door gele fiets vlaggetje Santiago, of mijn Alp duZes shirt of bepakking.

De route gaat flink onverhard verder, zelfs single track afdaling......dit is niet de makkelijkste manier om naar Maastricht te komen. Dat ga ik dus niet halen na 127 km stop ik bij een leuke familie camping in schimmert.

Hier weer heerlijk gedoucht. Nu maar hopen dat het gebouw er morgen nog staat. Wel te rusten. Morgen Maastricht, Aken en dan Ardennen in.