Etappe 8: Sülldorf (Hamburg) - Bad Bramstedt (72 km, 152 hm)

5 mei 2024 - Bad Bramstedt, Duitsland

Beetje uitslapen op zondag morgen! Toen ik even wakker was vanacht en vroege ochtend regende het flink. Maar rond 8 uur is het droog. Na wat douchen en aankleden gaan we om half negen aan tafel beneden en ontbijten met z'n drieën. Kletsen nog wat over elkaars ervaringen van gisteren, wij vooral Miniatur Wunderland en binnen stad, Franziska over haar wandeling en high tea. Via een app kunnen we de positie van Jan Pieter volgen. Rond 9:45 staat hij voor de deur en kan de omwisseling beginnen 😀. JP kleedt zich binnen nog om en Jasper pakt spullen in de auto. Iedereen zegt elkaar vaarwel. Jasper naar huis en wij richting Neumunster.

IMG-20240505-WA0000fiets wissel

Een selfie bij vertrek voor huis.

IMG-20240505-WA0012

Na zo'n 45 km komen we door Uetensen alwaar een soort rommelmarkt in het centrum is. Daar zien we ook een stalletje met koffie en zelfgemaakte taarten:

IMG-20240505-WA0007appelcake

Helaas houden we het verderop niet droog hoewel de uren hiervoor we de buien hadden weten te ontlopen. Even schuilen en weer verder.

IMG-20240505-WA0004

Na 73 km rollen we al Bad Bramstedt binnen en zien enkele eetgelegenheden die op zondag open zijn. Koffie bar Roland heeft koffie en belegde broodjes. Terwijl we eten stortregent het buiten.

IMG-20240505-WA0002

Ook de middag ziet er nat uit dus hotel op de hoek geboekt. Niet erg om wat eerder te stoppen want anders is de rit morgen te kort om de dag te vullen want boarding kan pas vanaf 17 uur.

Grappig is dat het hotel "Moin Moin" heet, dat is het streek woord voor goedendag dat fietsers en wandelaars elkaar toeroepen bij passeren: Moin!

1. Gina:
    5 mei 2024
    Wat een weer zeg al die regen. Goed dat jullie eerder stoppen. Lekkere dingen gegeten
    Veel plezier verder. Hopen dat het droog is
  2. Ronald Andrea:
    5 mei 2024
    Uiteindelijk was het 1 flinke bui waar we in een schuur even konden schuilen. Morgen is het weer droog.
  3. Mieke:
    6 mei 2024