3/9: Castelnau - Moissac - Lectoure (90 km, 750 hm)

3 september 2021 - Lectoure, Frankrijk

Vannacht brak toch het onweer los uit Pyreneeën en kregen een staartje mee. Regenval viel uiteindelijk wel mee. Tent was vanochtend al weer droog.

Bij vertrek heb ik nog een bakkie koffie gedronken bij tent van Frans en Margreet. Na goede reis wensen, direct naar de bakker voor croissants en baguette. Tot aan Moissac ging het rap naar beneden en vlak. Hier was opvallend veel fruitbomen m.n. appels. Ik was om 10.30 al op centrale plein aangekomen. Eerst koffie, dan stempel dan naar de abdij St Pierre.

DSCN3448

Dan mooi stuk langs kanaal en langs de Tarn overgaand in Garonne. Dat zijn wel brede rivieren! Nu kom ik regelmatig groepjes wandelaars tegen. Vanaf Moissac komen wandelwegen bij elkaar. Er zelfs een groot reclame/attentie bord:

DSCN3455

Chemin des pelerins. St Jacques. Ik fiets 1 man achterop. De middag bevat veel korte felle hellingen. Dus de hoogtemeters zitten in ca 30 km.

Het weer begon bewolkt, maar langzaam begon het te miezeren. Wel warm. Toen weer droog en later weer wat spetters. Eindelijk een veld met vrolijke zonnebloemen:

DSCN3458

In Lectoure is het gelukt om een stempel te scoren en een slaapplek in de pelgrims herberg. Slaapzaal met 3 bedden, douche, straks avondeten en morgen om 7 uur ontbijt. Voor 8 moet je er uit zijn. Ben benieuwd.

Nu ik nog wat rond wandel in stadje, is de zon doorgebroken en is lucht weer blauw.

1. Mieke:
    3 september 2021
    Mijn allereerste vakantie met JanPieter zijn wij op de motor door de Gorge Du Tarn gereden, prachtig gebied… ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik daar zou fietsen, maar jij doet dat toch maar even. Hup hup volhouden maar!
  2. Ronald Andrea:
    3 september 2021
    Mooi dat je daar goede herinneringen mee ophaalt. Maar ik had alleen het laatste stuk van de Tarn daar waar die in Garonne vloeit. Zo breed en vlak, daar valt prima te fietsen.
  3. Gina:
    3 september 2021
    Wij zijn nu op ons overnachting. Lekker gegeten daar. René is een wandeling maken. Hij komt nu hier binnen
  4. Jan Pieter Duhen:
    Links in de inham lag in 1995 ons hotelletje in de Gorge du Tarn
  5. Marie-José Dijkman:
    4 september 2021
    Je zal de croissants en baguettes wel niet meer kunnen zien aan het eind van de rit!!
    Het is heel leuk regelmatig je te kunnen volgen!!
    Je zal jezelf ook wel eens tegenkomen!!
    Tot nu toe is er voor ons niets van te merken!!
    Bon voyage!
  6. Ronald Andrea:
    5 september 2021
    Ze smaken prima vooral vers!