18/8: Sart - Izel (99 km, 1230 hm)

19 augustus 2021 - Chiny, België

Dat was een natte nacht in tentje, maar met wat extra kleren aan was het warm, droog en goed geslapen. Alles is wel klam van vocht. De ochtend lucht is grijs met laaghangende bewolking. Opbreken wordt al een routine klus met droge sokken als laatste actie. Camping is nog in rust. Banaan als ontbijt en gaan. Windstopper onder de fiets kleding omdat het erg fris is. Maar er komen gelijk 2 stevige klims, dus warm krijg je het vanzelf. Jammer van de niet te fotograferen uitzichten vanwege de nevel. Wel zoals we de Ardennen kennen. Ongelooflijk stille wegen door bossen en landerijen. Piepkleine dorpjes allen in een dalletje met kerk. Ik ben even binnen wezen kijken en mis was gaande met 3 oudere mensen.

DSCN3151

Dan heel wat anders: fietspad over oude spoorlijn. 15 km heerlijk asfalt.

DSCN3148

en zo rol ik bastogne/bastenaken in. Koffie bij de rotonde versierd met fietsers, en door de drukke winkelstraat op het plein: lunch! (Ontbijt en later blijkt ook avondeten). Spaghetti bolognese. Flink bord want ik krijg het niet eens op.

DSCN3150

Na bastogne ander meer golvend landschap. Ik heb wel geluk want regen buien vallen links en rechts maar ik blijf droog. Aangezien alle apparaten door hun stroom heen zijn en een lekker bedje welkom is kies ik bijtijds een b&b. Helaas niemand thuis. Dan door naar volgende dorpje. Niemand thuis. Dan 600 m verderop naar 3sterren hotel. Failliet en in volle verbouwing. Wordt het toch weer een latertje. Terug naar b&b en tent in voortuin opgezet.

DSCN3154

Ik had nog stokbrood en kaas dus gegeten. Kwam eigenaresse toch nog langs en kwam alles nog goed: lekkere douche, goed bed, babbeltje en nu om 8 uur ontbijten. Op naar Frankrijk.

1. Gina:
    19 augustus 2021
    Sjonge wat goed van je. Het valt niet mee met al die regen. Maar je schrijft erg goed en ik lees het graag. Groetjes Gina
  2. Ton Kraaikamp:
    19 augustus 2021
    Hoi Ronald Ik geniet van je verhalen Vandaag Frankrijk in Succes en zie op de weerkaart dat het droog is👍 Groetjes Corrie en Ton
  3. Hennie en Sjoerd:
    19 augustus 2021
    Hoi Ronald, je neemt toch wel op tijd een rustdag? Is wel belangrijk, doen ze immers ook in de TdF, maar goed misschien maar even wachten tot het zonnetje zich wat vaker laat zien. Al heel wat kilometers in de benen inmiddels dus wel wat rust verdiend. Goed te zien hoe steady je doorgaat ontzettend knap van je! groet Hennie en Sjoerd
  4. Anita:
    19 augustus 2021
    Je slaat je er goed doorheen hoor Ronald, respect! Ik hoop dat je de regen nu achter je kan laten. Leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen. Heel veel (fiets)plezier!