10/5: dag 11 Monschau - Maastricht - Ohé en Laak (144 km, 630 hm)

10 mei 2022 - Ohé en Laak, Nederland

Tijdens het ontbijt zag ik tot mijn verrassing dat er best nog wat gasten in het hotel hebben overnacht. Ontbijtbuffet was weer goed gesorteerd dus buikje goed gevuld. Toen ik om 8:30 als eerste uitcheckte was ik als eerste bij garage box die met code 0003 te openen was. Oh mijn hemel....... Dit is wat ik aantrof: (foto is bij heropening in bijzijn van eigenaar):

DSCN3972

Kak. Fietsen aan elkaar en grote motoren, kortom ik stond achterin. Maar met hulp en geduld van hotelbaas lukte het om fiets voor fiets te verwijderen en mijn fiets te bevrijden. Aan zijn lach te zien, kreeg ik stilaan het idee dat hij dit vaker heeft meegemaakt. Practical Joke zullen we maar denken.

Oké, om 9 uur direct de steile helling op om Monschau te verlaten en de Vennbahn fietspad te vervolgen. Eenmaal boven ging het als een ware diesel trein naar beneden tot aan Aken station Rote Erde. Dus de hele 104 km afgelegd. Eigenlijk was het alleen maar naar beneden rollen 😂

Screenshot_20220510-181643

Via bezoek aan Dom van Aken, nou ja koffie met appeltaart, ging het via de Limburgse heuvels naar Maastricht. Via een super klein wandelpaadje kom ik Nederland in. Rood wit blauw paaltje:🇳🇱

DSCN3975

Maastricht station is voorlopige eindpunt van de Benjaminse route:

DSCN3982

Het weer in Nederland is wel anders, bewolkter, benauwder (26° C) en flinke wind (ZW 4 of 5). Die heb ik bij aanvang van de Maasroute flink in de rug 💨 dus gaan met die banaan, maar eerst een goede lunch vlakbij station, een pokebowl:

IMG_20220510_141553

De Maas:

DSCN3983

Na 143 km vond ik het welletjes en had ik geen b&b bordje gezien, dus toch maar weer Booking.com erbij. Lachen 2 km verderop aan de route: prima b&b in Ohé en Laak met wel 10 kamers.

Voor het herstel nog een joghurt muesli bij eigenaar gevraagd. Lekker, maar vreemd om weer Nederlands te kunnen lullen en Ned1 journaal op tv.......

1. Jan Pieter Duhen:
    10 mei 2022
    Welkom terug in NL! Morgen in een ruk door naar IJsselstein? Of toch nog een tussenstop?
  2. Rene:
    10 mei 2022
    Home sweet Home......bijna weer thuis!
    Nog ff doorbijten
  3. Irene:
    11 mei 2022
    Well done…..morgen laatste stukkie👍
  4. Hans:
    11 mei 2022
    Zo Mooi om te doen goede reis terug
    Bijna thuis 🏠