Stempel van Nicolaas basiliek

13 augustus 2021 - IJsselstein, Nederland

Gisteren 12 augustus heb ik in de ijsselsteinse St Nicolaas basiliek het retabel bekeken achter het altaar. Ik had dit 3luik wel vaker gezien, maar niet gerealiseerd dat dit de 12 apostelen zijn. Via de website van het Nederlands Genootschap van st Jacob werd ik hierop werkzaam gemaakt.

DSCN3074

In het midden van rechter luik staat de apostel Sint Jacob herkenbaar aan zijn wandelstok (staf). Aangezien de hele pelgrimsfietstocht aan hem is gewijd wil ik hem nog een close up geven (apostel in het midden):

DSCN3075~2

Verder is het ook gelukt om een stempel met beeltenis van basiliek te krijgen in de parochie. Als iedereen onderweg zo begaan is met voor mij een stempel versieren als in deze parochie dan beloofd dit veel goeds. Voor de helderheid: ik ben niet gelovig noch gedoopt.

Vandaag 13 augustus zijn alle spullen ingepakt. De achter tassen zijn redelijk vol en wegen 6 (kleding) en 7 kilo (andere spullen zoals 3 reisgidsen, boekjes, regenkleding, slaapmat en binnen reserve banden en gereedschap. De voor tassen zijn nog half leeg en wegen elk 3 kilo. Ruimte is voor wat boodschappen onderweg. Buiten tent op bagage drager ook goed voor 1 kilo. Totaal gewicht is dus 20 kilo.

Fiets ketting is nog schoon gemaakt en vers gesmeerd. Banden op Max druk 5 bar achter, voor 4.5 bar.

Zaterdag 14 augustus is het vertrek naar eerste camping bij Veldhoven. Ook kerk in Vessem is een St Jacob ondersteuning herberg/kerk en een bezoek waard. Nog 1 nachtje in eigen bed. Gisteren avond is de hele schoonfamilie en kinderen al langs geweest om gedag te zeggen en mij een goede reis te wensen.

Laat het avontuur maar beginnen!

1. Gina:
    13 augustus 2021
    Goede reis morgen, wij denken aan je
  2. Marie-José Dijkman:
    Spannend Ronald!!
    Geniet vooral van deze speciale reis en wees voorzichtig!
  3. Peter Lucas:
    Goede reis Ronald,
    Veel plezier en geniet van alles wat je ziet...
  4. Koos Lieshout:
    14 augustus 2021
    Ronald
    Ik wens je een prachtige en veilige fietstocht. Geniet van de omgeving, de mensen en de vrijheid.