11/9: Puenta La Reina - Navarrete (83 km, 1250 hm)

11 september 2021 - Navarrete, Spanje

Alweer 4 volle weken van huis. Wat vliegt de tijd. Vanochtend werd ik rustig wakker op het kampeerterrein van de pelgrims alberge. Ik had meer lawaai verwacht aangezien een deel van de wandelaars al om 6 uur wil starten (Quote: Nederlanders die ik sprak) maar na het ontbijt moeten ze om 8 uur uit de herberg zijn. Ik heb nog wat restanten brood, kaas, mandarijn en wat chemisch sap. Half negen rij ik de camping af. Al direct is er een flinke beklimming, dus beentjes zijn gelijk op temperatuur (hartslag ook trouwens). Maar gelijk mooi uitzicht. Rest van ochtend rij ik over voormalige snelweg die nu door een nieuwe autobaan is vervangen. Zo'n groot fietspad! En op en neer golft de weg. Ik haal nog een Duitse fietster in, even kletsen en door.

DSCN3595

In Estella koffie en lunch inkopen. Stempel ook bij toeval. De zon staat nu goed te schijnen maar temperatuur is aangenaam zeker als je fietst.

DSCN3593

Benen zijn super vandaag (wind is ook weg!). In Los Arcos nog een koffie en dan door naar logrono. Daar aangekomen op centrale plein gonst het er van Spaans gebrabbel van alle terrasjes op plein bij kathedraal. Wat een hoop gezelligheid, dus ook voor mij wat drinken.

DSCN3599

Maar ja het is pas 13 uur, dus ik kan nog wel een stukkie. Eerst weer inslaan bij Super, meloen gelijk maar opeten want dat is allemaal gewicht.

De weg in en uit logrono is echt voor wandelaars en fietsers aangelegd. Bordjes erbij, schelpen. Soort mtb parcours om de heuvels in te komen. Jammer dat na het stuwmeer je super steil naar de weg toe moet. Daarna wordt het echt een wandelpad met flinke gaten in de weg. Dan een omleiding voor wandelaars vanwege wegen uitbreiding/verlegging. Komen die dikke banden toch van pas! Uiteindelijk kom ik via mio netjes in Navarrete en staat de camping al aangegeven. Super hier! Zwembad, goed sanitair, bar en eten! (Vanaf 20 uur, dus ik zit te rammelen). Morgen door richting Burgos.

1. Mieke Duhen:
    11 september 2021
    Goed de vaart erin vandaag! Keep up the good mood and work👌🍀