Etappe 1: IJsselstein - Loenen (115 km)

27 april 2024 - Loenen, Nederland

Om half negen was daar het vertrek op de fiets, klaar voor nieuw avontuur. Het begon wel met wat miezerig weer op deze Koningsdag.

DSCN4480

Niet veel later was daar ons gezamenlijk vertrek vanaf aquamarijn pad.

IMG-20240427-WA0004

Dag allemaal! Via Houten langs Adam -Rijn kanaal naar 't goy en vandaar de route LF4 opgezocht. Slingerend langs Leersum en weer met miezerig rollen we Amerongen binnen. Vlak voor kasteel zagen we een bord met zelfgemaakte oranje soezen. Binnen werd er ook nog 2 heerlijke koffie geserveerd. Hier nog wat gerekt zodat het droog werd. Hier begon ook wat klimwerk over de heuvelrug, defensie weg en zo.

Rhenen centrum was geheel bezet met oranje festiviteiten, maar we konden er onderlangs met mooi zicht op de Cunera kerk. Ook Rhenen uit was even klimmen. Inmiddels heerlijk zonnetje erbij.

Net na 13 uur kwamen we aan bij Jan Pieter en Mieke voor een heerlijke lunch. Dank jullie wel! Ook de mooie tuin bewonderd.

DSCN4483

Op naar Arnhem en daar werd het echt druk met vrijmarkt bezoekers. We konden ons langzaam door de menigte manoeuvreren. Ook Arnhem Noord is flink klimmen maar Jasper houdt goed vol en schakelt er flink op los op zijn nieuwe Koga. Fietspad golft op en neer en we bereiken zelfs de Posbank (101 m).

DSCN4488

Vanaf hier gaat het ook geleidelijk omlaag tot Laag Soeren en dan nog 6 km naar Loenen. 115 km verder rollen we om half zes het hek door van Joost en Sanne. Tamar kijkt al met grote ogen naar Jasper en Opa (!) in hun kleurrijke fietskleding. Na een heerlijke begroeting met snacks is het tijd om even te knuffelen met Tamar.

IMG-20240427-WA0005

Na een verkwikkende douche en lekkere maaltijd was het gezellig kletsen met elkaar. Maar nu is het tijd om te slapen.

1. Martine Musch:
  3. Gina:
    Leuke Foto's van jullie. Prettige en droge reis verder
  4. Jan:
    28 april 2024
    Goede reis Ronald en Jasper! Bijzonder om samen met je zoon een tocht te maken. Geniet er van.

Jouw reactie