29/8: korte rit naar Uzerche (65 km, 935 hm)

29 augustus 2021 - Uzerche, Frankrijk

Gisterenavond voor de eerste keer geslapen in een refuge voor pelgrims. Ik ben gezellig uit eten geweest met die Duitse jongen Julian. Hij ging al vroeg aan de wandel:

DSCN3358

Dit was mijn bed en kamertje. Helaas zit het pal naast de kerk dus die klokslagen krijg je er elk kwartier gratis bij.

DSCN3359

Ik ga zo rond 8 uur op stap maar niet voordat ik een warm stokbrood en warme croissants heb ingeslagen. Ook 1 direct voor ontbijt. Het is weer behoorlijk fris in de ochtend. Ik schat 10°C. Maar er komen gelijk een paar flinke klims dus alles is spoedig warm.

De weg kronkelt door afwisselend landschap. Kleinschalige landbouw en veel bossen. Zeer afwisselend met af en toe een dorpje. Maar helaas zijn de beschreven horeca stops allemaal inmiddels failliet. Onderweg nog stel Nederlanders op de fiets die rondje Nederland-Oloron aan het doen waren. 4 weken al op stap en nog 2 te gaan. Er zijn meer gekkies!

Tegen 13 uur ben ik al in Uzerche. Het eerste terras is gelijk voor mij: koffie en cola. De weg naar de camping gaat eerst flink omhoog, onderlangs de "oude stad" maar dan hele omlaag naar de rivier Vereze. Wildwaterbaan voor kano's!

DSCN3362

Prima plek om nog een extra dagje te blijven. In de avond toch maar op de fiets weer terug naar boven voor en de oude stad te zien, biertje drinken en wat te eten. Dat laatste is zeer beperkt. Gelukkig een panini bij lokale kroeg.

Oude centrum is wonderschoon:

DSCN3365

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rene:
    29 augustus 2021
    Tja Ronald, elk kwartier die klok......je bent tenslotte een pelgrim of niet😉.
    Succes met de volgende etappe 👍