Mijn verjaardag! Op naar Fairbanks

17 juli 2018 - Fairbanks, Alaska, Verenigde Staten

Na een steenkoude en regenachtige nacht ontbijten we in de camper. Na ontbijt rijden we naar dumpstation en vullen de verswater tank. We verlaten het Denali park. Direct begint de lucht te breken en loopt de temperatuur al op. Zon ! Onderweg een leuke Alaska stop (hey toerbussen van HAL en Princess) dus aansluiten en gratis koffie. Wel koek erbij. Later nog in half leeggelopen nenana dorp gestopt en lokale kroeg ingegaan. Bij "moeke" een koffie en diepvries chickenburger besteld en vooral leuk gepraat met haar. Sowieso zijn Amerikanen praters en willen alles van je weten maar ik graag vertellen.
Rond 14 uur rijden we de camping van Fairbanks op, leuk gelegen aan de chena River. De supermarkt ligt bij volgende kruispunt dus direct alle voorraden aangevuld. Oei prijzen zijn factor 3-4 duurder.
Heerlijk de middag in de zon gezeten, bijna 20°C. De overgang doet mij denken aan de verschillen tussen Noorwegen en Finland. De verjaardag wordt afgesloten met een diner bij restaurant van de camping: Buiten op terras aan rivier allebei een maaltijd salade met een Alaska biertje.