Etappe 5: Riva del Garda - Verona (91 km)

2 mei 2019 - Verona, Italië

(Ronald) Dit is pas een copieus ontbijt. Zelfs pannenkoeken voor de fietsers.

Sjiek - chique

De hotel standaard gaat omhoog en de prijs omlaag! Last minute booking.com is wel een vinding om te onthouden.

Alles wat je kunt bedenken stond als ontbijt klaar

Maar goed ook want vlak buiten Riva krijgen we een weggetje van 12-17 % naar passo Giovanni (287 m) maar vanaf niks toch vieze bult.

Beestachtig steile klim vanuit Riva

Daarna golft het fietspad naar Mori. Dwars door dorpje langs marktkramen schuifelen we verder. Niet veel later rijden we terug naar rivier en kanaal Adige waar we de hoofdroute van Reitsma oppikken. Eind van de sportieve route🤗.

Einde sportieve route en terug op hoofdroute.

Nu kan er eindelijk stukken vlak worden gefietst en km worden gemaakt. Ho, koffie voor bikers, direct langs het fietspad. Pauze!

Bikers café

Toch is het stuk niet echt vlak want steeds is er wel een brug, bult, viaduct, wegafsluitingen om het ritme te breken.

Wat nu weer! Hek! Linker oranje hek was kapot gemaakt.

Wegafsluitingen omzeilen kost soms wat moeite

wegafsluiting via olifanten paadje omzeild.

Na een goede lunch in Rivalti met brood met ham en cola in lokale alimentari

Lunch in Rivalti na enorme klim naar dorp.

gaat het rap naar Verona.

Kanaal als extra waterafvoer van AdigeFietspad slingert van rechts naar links en v.v.

Ook hier de truc met booking.com en in het hart van oude Verona boeken we een b&b.

Ring ring b&b 3Jolie.....

Wel wat gedoe om fietsen in de garage te praten ipv ons balkon op 3 hoog. Douchen en de stad in! Wat een toeristen en inwoners flaneren door winkelstraten en over pleinen. Het is ook zalig weer met 23°C en zon/ wolken. Kasteel met schilderijen in museum bezocht

Vanaf castellovechio uitzicht over stad en Adige

en na drankje lekker pizza en lasagne gegeten.

Gezellig plein met eettentjes

Terugweg nog het balkon van Julia bekeken, ja die van Romeo. 😍

Balkon van Julia (die van Romeo)

En de wereldberoemde Arena (Jp was hier in 1996 huwelijksreis, ik met mijn ouders in 1972 of 1974).

Arena (opera's) by night

Morgen door de Po vlakte naar Ferrara (ca 140 km). Vroeg onder de wol dan maar.

1. Karin:
    2 mei 2019
    Leuk om jullie verhalen te lezen.
    En fijn dat het mooi weer 😎 is daar.
    Wij zitten hier maar in de kou!
    Hoop dat de benen voldoende rust krijgen voor de volgende etape.
    Groetjes uit ijsselstein
  2. Jaap Baartman:
    3 mei 2019
    Morge mattie's jullie reis gaat goed ondanks de kleine weg omlegging en zo maar jullie laten je niet omleiden HAhaah zo ken ik jullie . Gewoon door gaan naar jullie eind station , maar zo ver is het gelukkig nog lang niet , leuke verhalen van jullie met de vele foto's bedankt daar voor Gr van jullie fiets maatje 👍🚴😄
  3. Richard:
    Goede morgen mannen.
    Wat een geweldig avontuur. Mooie plaatjes allemaal en heel leuk om te lezen/volgen. Jullie boffen ook met het weer. Hier brand de kachel en wordt er dit weekend sneeuw voorspelt 😀. Heel veel plezier samen. Ik blijf jullie volgen. 🚴‍♀️🚴‍♀️💪
  4. Gertjan:
    3 mei 2019
    Jongens wat een mooie plaatjes.....Geniet veder van dit mooie avontuur.
    Groet Gertjan