Etappe 1: Innsbruck - Pfunds (111 km)

28 april 2019 - Pfunds, Oostenrijk

(Ronald) Na een prima ontbijt ben ik Jan Pieter gaan ophalen van vliegveld.

Jan Pieter is ook in Innsbruck!

Precies op tijd was transavia vlucht vanaf schiphol geland. Nog geen 10 min later stonden we al buiten. Na loopje terug naar hotel konden we beide fietsen optuigen met tassen e.d.

Fietsen zijn opgepakt in kelder van hotel

Nog een kopje koffie en om 9.40 gingen we op weg naar Telfs langs de Inn. 27 km later waren we daar wel toe aan weer bakkie koffie.

Erdbeeren mit rabarber kuchen!

Het was wel fris maar lekker om te fietsen, vaal zonnetje, veel grindweg. Bergen rondom ons heen hadden wolken met besneeuwde bomen. Het pad naar Landeck werd heuveliger omdat er nauwelijks plaats was voor autoweg, spoor en fietspad. Dus veel omhoog (tot 18%) en omlaag, dan weer links dan weer van de ruige rivier de Inn.

Raften op de woeste Inn

Een genot om hier doorheen te mogen fietsen. Rond 14.15 zijn we in Landeck (85 km) en is de taart verbruikt. Honger! Midden in Landeck is een goed cafe naast de bioscoop: burger voor JP en penne met kip voor mij.

Honger!Burgertje voor JP

Ondertussen zijn de kleine buitjes uitgegroeid tot plensbui. Als het droog wordt besluiten we toch om door te fietsen naar Pfunds. Een wonderschoon fietspad door het Oberinntal.

Naar pfunds

Redelijk droog bereiken we Pfunds na 111 km met ca 800 hm.

Pfunds! Einde etappe 1 (111 km)

Pension schöne aussicht doet zijn naam eer aan. We hebben dit wel telefonisch vooruit gebeld want b&b's waren dicht.

Uitzicht

Hier is ook de keuken dicht, maar het alternatief van huisgemaakte en bekroonde worsten slaan we niet af. Ze smaken prima zeker in combinatie met een witbiertje.

Geen keuken helaas, maar aanbod van eigen gemaakte worsten is niet verkeerd.

Rond 20 uur nog een rondje downtown Pfunds mede om de benen nog wat te strekken.

Inn

Ook dit dorp is in 2005 flink verwoest tgv wateroverlast. Nu gekanaliseerd en bijbehorend monument gemaakt.

Bouwwerk na catastrofe in 2005 met water monument

Morgen de Reschenpas over. Er wordt daar sneeuw verwacht vannacht bij -2°C. We gaan het meemaken, op naar Italië.

1. LA Troost:
    28 april 2019
    Skietjes dan maar weer onder morgen.....
  2. Ron:
    29 april 2019
    Fantastisch... hier word ik wel een beetje jaloers van.
    Heel veel plezier!!
  3. Jaap Baartman:
    29 april 2019
    Sucses mannen de kop is er af mooi begin van jullie tocht , met als eind doel Rome 🚴👍
  4. Rene:
    30 april 2019
    Hahaha, daar in Landeck hebben wij tijdens de zomervakantie ook nog eens gegeten,was idd prima