Etappe 0: Finkenberg - Innsbruck (85 km)

27 april 2019 - Innsbruck, Oostenrijk

(Ronald):  Na 3 dagen skiën op Zillertaler gletsjer en 2 dagen wandelen, is het moment dan aangebroken dat de reis naar Rome gaat beginnen. Zaterdag 27 april vertrekken de famiie en kennissen al vroeg terug naar huis.

Familie rijdt rond 6uur weg van Finkenberg onderkomen doei en goede reis!

Ik kruip nog even onder de wol tot 7.30 in een verlaten vakantiehuis. Het weer is gedurende de week steeds slechter geworden en frisser. Ik trek dan ook 4 lagen fietskleding aan voor vertrek vanuit mistig Finkenberg. Spoedig zijn ook nog regenjack en overschoenen nodig. Om 8.30 afscheid van dhr Kreidl (eigenaar) en gaat het flink naar beneden naar Mayrhofen.

Tijd voor mij voor nulde etappe van Finkenberg naar Innsbruck mist bij vertrek

In de 2uur durende miezer fiets via een vrijliggend fietspad het Zillertal uit deels langs rivier Ziller en/of langs de Zillerbahn. Onderweg nog stop voor overstekende koeien die naar weiland werden geleid. Bij de Inn werd het droger en brak de zon door. Rustig peddelen tot Schwaz voor koffie op terras in binnenstad. Korte broek!

Rond 13uur in centrum van Innsbruck met een "must have" foto:

Een must have: met fiets voor gouden dakdas goldenes dach

Na een tosti lunch fiets ik door naar hotel. Dezelfde jongenman had weer baliedienst dus dat kwam goed uit: mijn fiets kan ook bij die van JP in hetzelfde hok. Na douche in prima business kamer gewandeld naar vliegveld (5 min ha,ha). Bus pendel naar centrum genomen en als toerist rondgesjokt. Pasta gescoord en met bus weer terug. Zon bleef goed schijnen en bergen rondom Innsbruck liggen er nog wit bij. Morgenochtend komt Jan Pieter aan met transavia vlucht. Weer moeten we maar nemen zoals het komt hier in Oostenrijk.

1. LA Troost:
    28 april 2019
    Succes met je tocht naar Rome Ronald!! Ik volg 't weer dankzij Hannie..