30/8: rustdag in Uzerche

30 augustus 2021 - Uzerche, Frankrijk

Vannacht een paar keer wakker geworden van de kou. Voor het eerst een paar sokken aan en slaapzak als mummie dichtgeritst. Uiteindelijk bijna 12 uur op matje gelegen hetgeen voor je heupen ook een uitdaging is. Maar de Tour win je in bed!

Om 9 uur eruit en meteen de zon opzoeken want dat scheelt zomaar 15 graden. Stokbrood van gisteren komt van pas bij het ontbijt. Receptie heeft wel koffie. Genieten van zon en uitzicht op de rivier Vereze.

Langs de rivier loopt een klein weggetje naar centrum. Had ik dat gisteren geweten dan was die laatste steile klim niet nodig geweest. Prachtig zicht op rivier en hogere stad. Oude brug onder oud spoorviaduct:

DSCN3368

Stempel bij VVV (helemaal boven bij de kerk). Eerste 2 bladzijden zijn vol. Ik zal een foto maken van de relikwieën. Koffie met bij de bakker. Sandwich jambon cru mee voor de middag. Maar eerst nog fiets onderhoud! Ketting moet wel blijven lopen.

DSCN3371

Dan is het om 14 uur melden bij receptie/kano centrum voor het wegbrengen van 7 mensen met 3x2 p en 1p voor mij. Ca 12 km stroomopwaarts worden we bij een bruggetje gedropt. Daar gaat ie. Er staat nog net en soms net niet genoeg water in de rivier. Dus naast kayaken is het ook stenen afduwen. Even een pauze:

DSCN3376

Mooie plaatjes onderweg. Maar na diverse stroomversnellingen was het om 17 uur best dat de camping in zicht kwam.

DSCN3377

Na douchen nog even relaxen. Totdat de zon achter de bomen verdwijnt. Past, trek je lange broek en trui maar aan. Tegen 19 uur weer naar centrum gewandeld voor een heerlijk 3 gangen menu. Genoeg bodem leggen voor de rit van morgen. Rocamadour? Dat horen jullie morgen.

Dank voor al jullie reacties. Ik lees ze graag.

1. Karin:
    30 augustus 2021
    Met een paar uurtjes op het water kom je ook je dag wel door:)
    Hoop dat het de komende nacht wat minder koud is .
    Weer een goede trip morgen.
    Groetjes Thijs en Karin
  2. Tonny:
    30 augustus 2021
    Ha Ronald, wat maak je een super mooie tour, je zit niet ver van Sarlat geweldig mooi plaatsje. Maar Rocamadour ziet er ook geweldig uit. Heel veel plezier morgen in deze mooie streek 💪😊 groetjes Tonny
  3. Lily:
    30 augustus 2021
    Nou Ronald zo te lezen heb je het goed naar je zin en je ziet veel moois onderweg. Qua temperatuur denk ik soms afzien maar gelukkig schijnt de zon ook best regelmatig. Heel veel succes verder en geniet verder van je mooie avontuur!! Groetjes Lily.
  4. Jan Pieter Duhen:
    30 augustus 2021
    Hoi Ronald, koude nachten zijn een uitdaging zeker in een tentje op een mathe. Sterkte vandaag, hopelijk is het beter te doen en minder fris. Vanmiddag met Ana bij de 5 vlindertuinen in Harskamp geweest, een aanrader. Op de terugweg een ree gespot!
  5. Cor de Jong:
    30 augustus 2021
    Ha Ronald, mooie avonturen en verhalen. Erg leuk om te lezen! Hou lekker vol en vergeet niet te genieten🤣
  6. JJ:
    31 augustus 2021
    Leuk verhaal weer pa! Geniet ook van je rust :D!
  7. Hennie en Sjoerd:
    31 augustus 2021
    Ha Ronald, goed dat je de Ardennen uit bent, het weer is er daar niet beter op geworden. De F1 is helemaal verregend afgelopen weekend. Dan is een kanotochtje beter! Veel plezier tijdens je tocht vandaag en geniet van Rocamadour!
  8. Mieke Duhen:
    31 augustus 2021
    Rocamadour is zoooo mooi, daar zou ik me vast op verheugen… succes en plezier maar weer.
  9. Ronald Andrea:
    1 september 2021
    Mieke, je had helemaal gelijk!