28/8: naar St Leonard de Noblat (75 km, 1100 hm)

28 augustus 2021 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Het plan was om een beetje rust te nemen op deze camping, maar er stond een behoorlijke koude NO wind en temperatuur was ca 10°C. Zon komt net boven de bomen uit om 8 uur. Verder is er weinig te doen. Ik ga toch een stukje verder fietsen, want fiets weer is zeker. Airco staat vol aan. Tegen negen rij ik weg terug naar het stadje en fiets weer helemaal naar boven voor een koffie.

Dan door prachtige heuvels en bossen met heldere vergezichten. (Limousin). Landwegen zijn heel rustig, maar glooien met de omgeving. Klims en afdalingen worden langer, maar lopen prima. Dorpje met kerk en Bakker. Zie de rij buiten vanwege covid.

DSCN3345

In de kerk nog een mooi raam met St Jacob en een schelp op zijn rechterschouder. Goed kijken! Moest ik ook.

DSCN3348

Ook nog een Joekel van een abdij: (en koffie in het centrum).

DSCN3349

Op en neer vanwege de vele dalen met riviertjes. Hier zelfs een stuwmeer. Prachtig plekje voor lunch. Helaas geen horeca.

DSCN3353

Vlak voor het eindpunt fiets ik nog door het plaatsje Lussac. Ja daar is de beroemde natuurkundige geboren van de wet van Gay-Lussac.

Boven in St Leonard de Noblat drink ik nog een cola en zoek eens uit waar hier vlakbij de kerk de pelgrims herberg zou kunnen zitten. Uiteindelijk wordt ik door een mevrouw naar VVV gebracht voor een sleutel code. Binnen zijn 3 slaapkamers en 2 douches. Er zit een Duitse jongen hier dus wat te kletsen. Zéker omdat hij naast pelgrim ook afgestudeerd chemicus is. Een goed bed vanavond!

1. Jan Pieter Duhen:
    28 augustus 2021
    Mooie etappe zo te lezen en vanavond in elk geval wat om over te kletsen ;-) Voor straks welterusten en morgen weer frisse beentjes!
  2. Gina:
    28 augustus 2021
    Leuk die 2 poppen op een stoel. Mooie foto's maak je toch. Prachtig. Ook schrijf je goed