27/8: naar La Souterraine (80 km, 1150 hm)

27 augustus 2021 - La Souterraine, Frankrijk

Ik had mij voorgenomen rustig aan te doen, beetje uitslapen, rustig vertrekken en er niet zo'n lange rit van te maken.  Ik had gehoopt op een zonnige start, maar zo eind augustus komt die zo'n pas na achten beetje boven de bomen uit! Verder was het wat bewolkt. Dankbaar nam ik het aanbod van warme chocolademelk van Franse fiets buren aan bij het ontbijt. De gewassen fiets kleding was maar net aan droog. Brr droogt aan je lijf.

Om half tien vertrek ik van deze te onthouden/aan te bevelen camping "val verte en Berry". Berry is de streek. Maar bij eerste helling voel ik al dat de spieren niet de kracht kunnen leveren zoals gisteren. Eerst maar weer door Chatre heen.

Met een gematigde snelheid kronkel ik door het steeds heuveliger wordende landschap. Mooie vergezichten en leuke dorpjes. In neuilly koffie, kerk bezoek, Bakker en kruidenier. Zo de dag kan niet meer stuk.

DSCN3332

Onderweg ook nog wat kastelen en een kloof van riviertje creuze. Dus diep afdalen, brug over, en flink klimmen. De triple moest er vandaag wel bijkomen om de trap frequentie te houden.

DSCN3337

Prima lunchplekje. En dan is daar toch al spoedig La Souterraine. Vlakbij Limoges zit ik nu. Ook hier flink omhoog naar kathedraal en borden met welkom pelerine (=pelgrim). Veel van dit soort markering kom je tegen voor de wandelaars:

DSCN3334

Stempel kon in de kerk. Cola op terras en hup naar 4* camping. Er is ook een Brasserie bij dus misschien een burger of pizza. Zwembad was ook lekker om even te plompen. Eigen sanitair hier trouwens, nr 3 is pour moi: douche, wc en wastafel. Er is ook nog een meertje alwaar ik op een bankje dit verhaal tik.

IMG-20210827-WA0000

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke Duhen:
    27 augustus 2021
    Tjee hee, je blijft maar gaan… keep up the good work!
  2. Gina:
    27 augustus 2021
    Goed van je Ronald, rustig aan doen.
  3. Michel:
    27 augustus 2021
    Je bent een topper ronald ga lekker zo door trots op je
  4. Hennie en Sjoerd:
    28 augustus 2021
    Goed gedaan Ronald, mooie opwarmer voor de bergen to come..., maar met goed weer, af en toe een 4 gangen diner en een zwembad komt dat helemaal goed. Have fun all the way!
  5. Irene:
    28 augustus 2021
    Super dat het voorspoedig loopt/ fietst! Had niet anders verwacht …..maar je hebt niet alles in de hand! Geniet van je verdere reis ik volg je …… 🚴🏼
  6. Jan Pieter Duhen:
    28 augustus 2021
    met dit tempo heb je maar 4 weken nodig ;-). Gaat lekker!