22/8: naar Troyes

22 augustus 2021 - Troyes, Frankrijk

De camping was tot laat volgelopen met doorreis gasten, waarvan ook weer een aantal vroeg vertrokken. Kortom rumoerig nachtje en vroeg wakker. Gelukkig geen regen maar wel bewolkt. Dus om 7 uur uit de veren en boeltje opbreken en inpakken. Ontbijt was restant jus, restant kwark, restant stokbrood. Tegen 8 uur reed ik weg nagezwaaid door buurtjes, lief.

Rustdag heeft de benen goed gedaan want tempo zit er goed op. Temperatuur is ook Hollands fiets, inclusief de ZW tegenwind op de hogere vlaktes. Geen wonder dat hier voor het eerst in Frankrijk veel en grote windmolens staan te draaien. Omgeving is wat saai de eerste 40 km. Dorpjes hebben allemaal een grote (oude) kerk want hier liepen vroeger wandelaars! Vandaag 3 gespot! Heuvel op, heuvel af. Dorpje in, kerk, geen bakker, geen bar....

DSCN3231

Hier zo'n 12-16 eeuws kerkje met een St Jacob's kruis op voorgrond. Maag uiteindelijk gevuld met noodrantsoen: snelle Jelle, isostar reep en droog stokbrood. Winegums doen het ook goed. Grappig om over de autoroute du soleil heen te fietsen. Daar ken ik Troyes van, maar ja dan gas je door. Ook deze stad ligt in dal met rivier de Seine er door. Vanaf grote hoogte zag je stad liggen. Ik scheur direct door naar centrum en val daar om 13.30 na 95 km  aan op koffie, Cola en penne burrata. Kijk hem glimmen:

DSCN3236

Ook extra veilig dit fluogele shirt! Omdat de camping al 2 jaar dicht is en ik stad nog wat wil bekijken (ik wil gewoon excuus zoeken voor goed bed), boek ik een hotelkamer via B.com.

Zonnetje is er bijgekomen dus mooie stadswandeling. Hier ook een kathedraal , vele kerken en heel veel oude (UNESCO!) Vakwerkhuizen. Hele straten.

DSCN3240

DSCN3253

En genoeg vertier. Morgen door naar Auxerre.

1. Gina:
    22 augustus 2021
    Gelukkig ben je uitgerust. Weer mooie foto's. Prettige en veile reis verder.
    Groetjes Gina
  2. Gina: