19/9: Sarria - Melide (63 km, 1130 hm)

19 september 2021 - Melide, Spanje

Zondag mag je altijd beetje uitslapen! Zéker als het nog fris, donker en mistig is. Temperatuur zakt hier makkelijk onder de 10°C. Dus om 9 uur met windstopper en beenwarmers aan richting Sarria Down Town. Dat is wel lekker van Spanje, zelfs zondagochtend zijn er voldoende barretjes open voor koffie en ontbijt. Is maar goed ook want het gaat gelijk stevig over de heuvels. Nou ja word ik lekker warm. Mooi gezicht, wolken en mist in heuvels in diverse lagen als de zon opkomt.

DSCN3708

Er staan nu heel veel borden met Camino. Ook voor fietsers is er opeens een eurovelo aanduiding met nr 3. Lekker op tijd. Het aantal wandelaars neemt nu echt toe, de verplichte 100 km komt eraan voor een certificaat. Meeste laten hun rugzak doorbrengen door diverse busjes. Maar je ziet er ook wel die niet goed meer kunnen lopen van pijn aan de voet, knie of heup.

Prachtig plaatsje Portomarrin, waar de wandelaars na brug over (leeg) stuwmeer binnen komen over een oude brug. Ik moet om fietsen en steile klim nemen.

DSCN3711

P.S. dorp blijkt steen voor steen herbouwd want lag vroeger op bodem van stuwmeer. Vandaar die gekke brug.

Op een klim haal ik gestaag een Brit uit Bristol in. Samen met Steven fiets ik de ochtend op. Hij blij want hij volgde Google map en niet mijn leuke kleine pittige klimmetjes weg. Samen nog koffie onderweg.

DSCN3714

Bij paaltje zien Steven en ik dat het nog 79 km is voor wandelaars. Hij is in Madrid begonnen. Bij lunch nemen we afscheid. Ik fiets nog door naar Melide. Langs de drukke weg staan wel borden die fietsers goed doen:

DSCN3717

Aangezien het maar een korte rit was ben ik al om 15 uur bij leuke alberge. Ik mag de tent zelfs in tuin opzetten. Prima Combi. Onderweg nog bord Santiago 65 km gezien. Morgen Big party?!

1. Karin:
    19 september 2021
    Jeetje je bent er bijna.
    Zoveel kilometers in de benen dus die laatste kunnen er nog wel bij .
    Morgen maar proosten met wat bubbels,en even genieten en wat rust nemen !
  2. Mieke Duhen:
    19 september 2021
    Succes met de laatste loodjes! Respect voor deze lange eenzaam maar niet alleen tocht, petje af !
  3. Marcel B.:
    19 september 2021
    Nog maar 1 dag Ronald, toppie man! Morgen finishen na indrukwekkende tocht!
  4. Ronald Andrea:
    20 september 2021
    Marcel bedankt. Is idd gelukt. Moest nog wel een Alp d'huez over verdeeld over 15 hellingen. Typisch Galicië.
  5. Irene:
    19 september 2021
    Dat gaat je zekers lukken!!! Finish in zicht!
    Chapeau ,diepe buiging.
  6. JJ:
    Laatste loodjes pa!! Zet hem op nog de laatste kilometers 😇!! J&N
  7. Martine:
    20 september 2021
    De laatste kilometers in zicht! Een diepe buiging voor jou!
  8. Ton:
    Succes Ronald
  9. Irene:
    YOU DID IT🥳🥳🥳🥳🎶🎶🎶🎶👍👍👍👍🤩🤩🤩🤩🥇🥇🥇🥇

Respect jij hebt het gewoon geflikt 🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️
  10. Ronald Andrea:
    20 september 2021
    Eigenlijk onvoorstelbaar! Maar idd ik heb het geflikt.
  11. Hennie en Sjoerd:
    20 september 2021
    Welkom in Santiago de Compostella Ronald! Geniet van dit sublieme resultaat! Neem nu de tijd om deze aankomst rustig te vieren, voor je het weet ben je alweer thuis.