14/8: Kop is eraf! IJsselstein-Veldhoven(120km)

14 augustus 2021 - Veldhoven, Nederland

Jaaaaa! 14 aug is eindelijk daar! Aangezien alles al in de tassen was gepakt kon ik rustig ontbijten met Hannie en Jeroen. Bidons gevuld, tassen eraan hangen en dan het uitzwaai moment. Een laatste kus voor vertrek en daar gaat ie richting Achtersloot. Doei tot over 6-7 weken.

IMG-20210814-WA0002

De zon werd al snel mist bij lekbrug. Ik heb zelfs mijn verlichting aan gedaan. Via Leerdam en veren bij Vuren, nederhemert en Heusden ben je rap over de Maas in Brabant.

DSCN3079

Hier breekt ook het zonnetje door. Koffie stop in Heusden centrum, altijd gezellig in dit oude dorpje vol met kasseien. Route volgt het pelgrimspad wandeltocht die ik een paar jaar geleden heb gelopen. Leuk om het nu met de fiets te doen. Mooie route door drunense duinen.

Hier een mooie stop voor lunch met gesmeerde bolletjes.

DSCN3083

Via Oirschot en Vessem (beiden met grote kerk, maar geen stempels) naar Oerle vlak voor bij Veldhoven naar camping. Receptie was al dicht maar trekkersveld was snel gevonden. Zal niet het geboekte plekje zijn maar ik ben de enige. Camping zit verder vol net als restaurant, maar niet na 19 uur gelukkig. Eerste etappe zit er op, 117 km.

DSCN3096

P.S. tent staat voor, achter is springkasteel.

1. Lily:
    14 augustus 2021
    Nou echt een heel avontuur Ronald. Respect dat je dit doet. Ik hoop dat je een goede mooie veilige reis hebt met mooi weer. Geniet van deze periode in je leven. Anders dan een toer op de racefiets. Groetjes Lily.
  2. Anita:
    14 augustus 2021
    Wat een mooie en zinvolle reis ga je maken; heel veel plezier met mooie momenten toegewenst! Anita