Het afscheid van Alaska nadert

29 juli 2018 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Zondag 29 juli kunnen we nog besteden aan het rondwandelen in anchorage. De camper op een slim plekje neer gezet en daarna een soort vrijmarkt op. Allemaal kramen met spullen om in rond te neuzen. Souvenirs kopen was hier niet zo heel moeilijk maar de keuze is reuze. Na cappuccino nog door 5th Avenue. Daar was een grote outlet Store met werkelijk alles voor souvenirs. Goed ingeslagen en nu maar hopen dat de tassen niet te zwaar worden. Dan is tijd om langs ship Creek rivier te wandelen en broodje te eten.
Ondanks verwoede pogingen hebben we geen zalm gespot. Slechts 1 Visser had een zalm te fileren. Terugweg had ik via 3rd Avenue bedacht maar we kwamen langs de andere kant van samenleving voorbij en wel een daklozen opvang. Wrang want Hilton hotel zag je al liggen aan dezelfde straat. Terug bij camper moesten we ons nog haasten om voor 3pm bij verhuur te zijn om onze reistassen op te pikken. Die kunnen we dan alvast pakken.
Vluchten zijn inmiddels ook ingecheckt. Daarna de slobberbak vol getankt. Bij de camping hadden we hetzelfde plekje. Alle restjes opgesnoept of weggegeven. Koelkast is leeg. Zo nog even douchen en schone kleren aan voor de reis terug naar Nederland.
We vliegen eerst van anchorage naar Minneapolis, dat is trouwens een binnenlandse vlucht, en dan binnen een uur overstappen op vlucht naar Amsterdam. Deze gewaagde overstap is volgens flightaware de afgelopen 14 dagen prima gegaan. Het zijn beide lijnvluchten.
Als alles volgens plan verloopt zijn we dinsdag rond 13.30 weer geland op Schiphol.
Dit is mijn laatste reisverslag. Er komen nog wat foto's aan van laatste paar dagen.

1. Karin:
    1 augustus 2018
    Dankje voor het mooie reisverslag.
    We zijn benieuwd wat jullie volgende reisbestemming gaat worden 🏷